انجمن مدیران ساختمان

4345
مانور بزرگ آتش نشانان در جنوب پایتخت برگزار شد
تاریخ : 1397/12/20 12:25 کد خبر : 4345
آتش نشانان با برگزاری مانور مشترك در یكی از ساختمان های جنوب تهران، میزان آمادگی خود را در آتش سوزی ها و حوادث ارزیابی کردند.
مانور بزرگ آتش نشانان در جنوب پایتخت برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، صبح روز گذشته طی برنامه ریزی های صورت گرفته بین سازمان آتش نشانی تهران و هیات مدیره یك از مجتمع های مسكونی بلند مرتبه در جنوب تهران، مانور مشترك میان دو منطقه ی عملیاتی 7 و 8 آتش نشانی در این مجتمع مسكونی برگزار شد.
بهنام ریاضی مدیر منطقه هفت عملیات كه مسئولیت برگزاری مانور را بر عهده داشت در این باره گفت: این مانور عملیاتی متشكل از 10 تیم حریق از ایستگاه های 9 - 13 - 14 - 21 - 35 - 37 - 78 - 86 - 90 - 113 آتش نشانی به همراه 3 گروه نجات 2 - 6 -17 و تیم هزمت(مقابله با مواد شیمیایی) ایستگاه های 35 و 113 به همراه چندیدن خودروی پشتیبانی از جمله خودروی بالابر، خودروی نردبان، خودروی فوماتیك، خودروی حامل دستگاه تنفسی، خودروی حامل تشك نجات، خودروی تانكر حامل آب 30 هزار لیتری و همچنین اتوبوس بحران در این مانور مشغول عملیات شدند.
وی درباره موضوعات عملیاتی آتش نشانان افزود: این مانور در 3 بخش عملیاتی برگزار شد كه در بخش اول، انفجار در طبقه پنجم و طبقه منفی دو رخ می دهد و منجر به آتش سوزی در طبقات می شود، در بخش دوم در پی این آتش سوزی تعداد 20 نفر از ساكنین در طبقات مختلف ساختمان محبوس می شوند كه با استفاده از خودروی نردبان و با استفاه از طناب از پشت بام به پایین و تعدادی از مصدومین نیز با استفاده از بسكت(تخته حمل مصدوم) به پایین منتقل می شوند، در بخش پایانی نیز با توجه به سرایت آتش در داخل پاركینگ منفی دو ساختمان، به گالن های مواد شیمیایی(اسید) نیروی هزمت درگیر عملیات شده و رفع آلودگی در محیط را آغاز نمود.
مدیر منطقه هفت عملیات هدف از برگزاری این مانور را هماهنگی و بالا بردن توان نیروهای عملیاتی و نهاد های همكار، یكپارچگی میان نیروهای شرکت کننده در نقاط مختلف محل حادثه، آشنایی شهروندان با شیوه های عملیاتی آتش نشانان، حفظ خونسردی و نحوه صحیح تخلیه اضطراری، شناخت راه های خروج ساختمان ها، شناخت نقاط امن، دسترسی ها، راهكار های مناسب جهت پیدا كردن راه های خروج در مواقع اضطراری(از جمله نصب تابلو خروج شبرنگ دار در داخل راهروهای ساختمان) اعلام نمود.
وی افزود: در راستای برگزاری این مانور، نهاد هایی همچون شهرداری تهران، ستاد بحران، هلال احمر، سپاه پاسداران، اورژانس تهران، اورژانس اجتماعی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اداره آب، برق و گاز و همچنین نهاد های وابسته دیگر با آتش نشانان همكاری لازم را جهت برگزاری هر چه بهتر به عمل آوردند.
بهنام ریاضی در پایان از حضور مدیر عامل، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و مدیران و معاونین مناطق 8 گانه عملیاتی، روسا، آتش نشانان و سایر حضار شركت كننده در این مانور تقدیر و تشكر نمود.م7
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117739