انجمن مدیران ساختمان

4355
نجات کارگر میانسال از گاز گرفتگی تانکر آب
تاریخ : 1397/12/22 15:40 کد خبر : 4355
با تلاش آتش نشانان یک کارگر ایرانی 51 ساله که در داخل یک تانکر آب به هنگام رنگ آمیزی، دچار گاز گرفتگی شده بود، با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.
نجات کارگر میانسال از گاز گرفتگی تانکر آب
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس مدیر یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اعلام گاز گرفتگی یک کارگردر تانکر آب، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای آتش نشانی ایستگاه 124 و گروه امداد و نجات 3 این سازمان را ساعت 12:23 دقیقه ظهر امروز به محل حادثه در 24 متری سعادت آباد، خیابان دشت بهشت اعزام کرد.
حمیدرضا محمدیانی افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک کارگر میانسال در طبقه منفی 2 یک مجتمع مسکونی، داخل تانکر آب موجود در موتور خانه مجتمع مشغول رنگ آمیزی دیواره های داخلی تانکر بود که به علت متصاعد شدن گاز حاصل از مشتقات رنگ و عدم وجود هوای تازه از هوش رفته بود و به علت محدودیت فضا و بیهوش بودن فرد، امکان خارج کردن وی از دهانه تانکر وجود نداشت.
وی تصریح کرد: آتش نشانان با توجه به شرایط، با استفاده از ابزار موجود به ایجاد فضا سازی در محل حادثه پرداختند و اقدام به برش دیواره تانکر جهت رهاسازی فرد نمودند.
محمدیانی افزود: آتش نشانان پس از برش دیواره تانکر، موفق شدند این کارگر 51 ساله را صحیح و سالم از داخل تانکر خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند و در پایان، با ارائه تذکرات ایمنی به مدیر مجتمع به عملیات خود خاتمه دادند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117774