انجمن مدیران ساختمان

5359
کم خطرترین چهارشنبه سوری سال های اخیر را شاهد بودیم
تاریخ : 1397/12/28 22:12 کد خبر : 5359
چهارشنبه سوری سال جاری با کاهش چشمگیر صدمات و حوادث همراه بود به نحوی که می توان چهارشنبه سوری امسال را کم خطرترین چهارشنبه سوری سالهای اخیر عنوان کرد.
کم خطرترین چهارشنبه سوری سال های اخیر را شاهد بودیم

به گزارش پایگاه خبری 125، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در جمع بندی وضعیت حوادث چهارشنبه سوری امسال گفت:« تا ساعت ۱۰ امشب حدود ۱۴۰ مورد آتش‌سوزی که مرتبط با شب چهارشنبه سوری بوده است اطلاع داده شد که این حوادث، حوادث جزئی و از جمله آتش‌سوزی سطل‌های مکانیزه، فضای سبز و.... بوده است.»

داوری با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری امسال کاهش ۵۰ درصدی داشت، گفت همراهی مردم، نگاه درست به این روز و پرهیز از انجام دادن رفتارهای خطرناک در چهارشنبه سوری موجب این کاهش شده است و می‌توان گفت که درصد زیادی از این کاهش به مردم بستگی داشته است.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی آثار خود را به جا گذاشته است گفت لازم است که ما به عنوان سازمان‌ها به این موضوع توجه کنیم و این مسیر را ادامه دهیم. همچنین لازم است که بگوییم موضوع ایمنی شهر تهران فقط در چهارشنبه سوری خلاصه نمی‌شود، در واقع در رابطه با موضوع ایمنی شهر تهران باید به ساختمان‌های بلند، ایمنی مراکز تجاری و… نیز توجه کنیم. کاهش آمار حوادث امشب ما را در این راستا مصمم‌تر می‌کند تا با ارتقا سطح آگاهی شاهد کاهش حوادث باشیم.
نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در کدام مناطق تهران مستقر شده اند؟ مدیرعامل سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سئوال گفت:« برنامه ریزی برای جانمایی نیروهای عملیاتی این سازمان بر اساس مستنداتی است که از سال های گذشته به دست آمده است. نقاط حادثه خیز شهر تهران بر اساس این مستندات، شناسایی شده و امسال تعداد بیشتری از نیروها را در این مناطق مستقر کردیم. همچنین بر اساس آمارهای ارسالی در ساعات ابتدایی شب از سوی ستاد فرماندهی، وضعیت مناطق پرخطر امسال رصد و بررسی شد و نیروهای آتش نشان در این مناطق حضور بیشتری داشتند. بوستان ها، تقاطع های اصلی شهر و معابر پرتردد از دیگر محدوده هاشهری بود که نیروهای آتش نشانی در آن مستقر شده بودند و در نهایت کاهش آمار چشمگیری را در سال جاری شاهد بودیم.
داوری با تاکید بر تاثیر و نقش تعامل بین سازمانی در کاهش آمار حوادث سه شنبه پایانی سال جاری گفت: شهرداری نواحی مختلف پایتخت در کنار سازمان هایی نظیر اورژانس و پلیس با تعامل و همکاری خوبی که داشتند، روند بهبود وضعیت شهر تهران در چهارشنبه سوری سال جاری را باعث شدند.
عکس: محمدمهدی هاتف


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117822