انجمن مدیران ساختمان

5360
نجات 15 نفر سکنه ساختمان 5 طبقه مسکونی از میان دود
تاریخ : 1398/1/5 11:22:0 کد خبر : 5360
بیش از 15 نفر از ساکنان که در آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی در شهرک کیان شهردرمیان دود سیاه گرفتار شده بودند طی عملیات آتش نشانان نجات یافتند.
نجات 15 نفر سکنه ساختمان 5 طبقه مسکونی از میان دود
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی مقارن ساعت ۱:۳۵ دقیقه بامداد امروز توسط همسایگان به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع رسانی شد که بی درنگ با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان، نیروهای عملیات ایستگاه ۲۱ و تیم نجات ۲ بهمراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه تنفسی روانه ی شهرک کیانشهر، خیابان ابراهیمی، خیابان فتحی کرد.
به گفته حمیدرضا محسنی افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران، آتشی که یک واحد مسکونی در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه مسکونی را دربرگرفته بود علاوه بر گسترش در تمام قسمت های این واحد مسکونی، در حال سرایت به طبقات فوقانی نیز بود.
وی افزود: با توجه به دود شدید منتشر شده درداخل طبقات و مسدود شدن راه خروجی ساکنان و گرفتار شدن آنها درداخل واحدهای مسکونی خود، آتش نشانان اولویت کار خود را به نجات محبوس شدگان قرار دادند که بلافاصله پس از تقسیم شدن به چهار تیم، با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد ساختمان شده و مشغول خاموش کردن آتش شدند.
محسنی با اعلام این که سه تیم نجات به جستجو در طبقات این ساختمان برای نجات ساکنان پرداختند، اضافه کرد: پس از کنترل و مهار آتش و باز شدن راه خروجی، نیرو های آتش نشانی موفق شدند بیش از پانزده نفر از ساکنان را به سلامت از داخل ساختمان به بیرون انتقال دهند.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از سکنه ساختمان آسیبی نرسید و آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش، با بکارگیری فن فشار مثبت، دود ها را از داخل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.
درحال حاضرعلت وقوع این حادثه توسط کارشناس منطقه دردست بررسی است.م۸
عکس: آیدین سرور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117833