انجمن مدیران ساختمان

5365
نجات دو شهروند از میان دود و آتش منزل مسکونی
تاریخ : 1398/1/7 13:35:0 کد خبر : 5365
آتش سوزی منزل مسکونی در محله سعادت آباد، با حضور به موقع آتش نشانان، مهار و خاموش شد.
نجات دو شهروند از میان دود و آتش منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 10:52 دقیقه دیروز در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود و آتش از یک واحد مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 127، 124 و گروه نجات 3 را به همراه خودروهای نردبان، تشک نجات و خودروی دستگاه تنفسی به محله سعادت آباد، خیابان کوی فراز، خیابان شهید محسن لامع اعزام کرد.
بنا بر اظهار محمدرضا افشاری فخر، افسر آماده منطقه دو عملیات، هنگامی که به محل حادثه رسیدیم با ساختمان هفت طبقه ای مواجه شدیم که دود و شعله زیادی از داخل یکی از واحدهای مسکونی آن در طبقه همکف بیرون می زد.
وی با اعلام این که در این حادثه یک شهروند در داخل واحد مسکونی محبوس و دچار سوختگی شده بود، افزود: آتش نشانان به سرعت وارد عمل شدند و پس از گشودن در ورودی، ضمن نجات این شهروند به مقابله با شعله های آتش که اتاق خواب را در بر گرفته بود پرداختند و با کشیدن یک رشته لوله آبدهی، شعله های آتش را قبل ازسرایت به دیگر نقاط ساختمان، مهار و کاملا خاموش کردند.
افشاری فخر خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با قطع جریان برق و گاز محل حادثه اقدام به تخلیه 15 نفر از همسایگان و جستجوی محبوسین احتمالی کردند.
وی افزود: در این حادثه، مالک دچار سوختگی و دود گرفتگی شده بود که آتش نشانان با سرعت عمل بالای خود، موفق به نجات این شهروند شدند و وی را تحویل عوامل اورژانس برای انتقال به مراکز درمانی دادند.
گفتنی است: کارشناسان آتش نشانی منطقه دو عملیات علت این حادثه را در دست بررسی دارند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117854