انجمن مدیران ساختمان

5369
نجات مادر و دو فرزند از دام قاتل نامرئی
تاریخ : 1398/1/10 12:11: کد خبر : 5369
آتش نشانان در اقدامی به موقع جان سه شهروند را از مرگ نجات دادند.مادر و دو فرزند خردسال در این حادثه دچار گازگرفتگی شده بودند و در صورت عدم تماس با آتش نشانان، اتفاق ناگوار و تلخی برای آنها رخ می داد.
نجات مادر و دو فرزند از دام قاتل نامرئی
به گزارش پایگاه خبری 125، پدر این خانواده ظهر پنج شنبه بعد از چند بار تماس تلفنی، نگران سلامت همسر و دو فرزند خردسالش می شود و در اقدامی صحیح، با توجه به دور بودن از منزل با مرکز پاسخگویی تلفن 125 تماس می گیرد. ستاد فرماندهی نیز در ساعت ۱۳:۰۲ ظهر زنگ ایستگاه ۱۱۳ را بصدا درآورد و آتش نشانان را به اتفاق گروه نجات ۲ راهی هاشم آباد اتابک کوچه دوستان کرد.
عباس تخت رونده، فرمانده ی تیم حاضر در محل جزییات حادثه ای که با درایت پدر خانواده منجر به حادثه تلخ و ناگوار نشد را این طور روایت می کند:« پس از رسیدن به ساختمان یکی دیگر از بستگان را به همراه همسایه پشت در منزل دیدیم و به همین دلیل بدون هیچ اتلاف وقت، با استفاده از تجهیزات مربوطه در واحد را باز کردیم. صدای آب از داخل حمام به گوش می رسید که همین موضوع نشان دهنده وقوع یک حادثه است.
تخت رونده افزود: پس از باز کردن در حمام مشخص شد که به دلیل انتشار گاز منواکسید و مخلوط شدن آن با بخار آب گرم، مادر و دو فرزند دختر و پسرش بی‌حال شده و قدرت حرکت نداشتند. نیروهای امدادرسان آتش نشان با سرعت پس از انتقال هر سه نفر به بیرون از حمام و رساندن به فضای باز با کمک عوامل اورژانس اقدام به اکسیژن رسانی به آنها کردند.
این فرمانده آتش نشانی از بهبود حال هر سه مصدوم خبر داد و گفت: پس از بهبودی نسبی هر سه نفر، مصدومین برای ادامه مداوا و انتقال به مراکز درمانی تحویل تیم پزشکی شدند و پس از تحویل محل به عوامل انتظامی و دادن تذکرات ایمنی به حاضرین، نیروهای آتش نشانی به عملیات خود پایان دادند.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117864