انجمن مدیران ساختمان

5370
آتش به جان آشپزخانه منزل مسکونی افتاد
تاریخ : 1398/1/11 12:27: کد خبر : 5370
آشپزخانه یک واحد مسکونی در نبود صاحبخانه دچار آتش سوزی شد. حادثه ای که هر چند خسارت جانی نداشت اما بار دیگر دغدغه لزوم رعایت نکات ایمنی منزل در نبود مالک را یادآور می شود.
آتش به جان آشپزخانه منزل مسکونی افتاد
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، روز گذشته، ساکنان یک مجتمع مسکونی در تماس با آتش نشانی از انتشار دود یکی از واحدها خبر دادند. ستاد فرماندهی نیز ساعت ۱۸:۵۰ با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه ۲۴ و گروه نجات ۲ آتش نشانان را به بلوار ابوذر خیابان مسلم شمالی کوچه ی میرسیدی اعزام کرد.
حسین کوکبی، افسر آماده منطقه ۸ در خصوص جزییات این آتش سوزی گفت: از یک واحد حدود ۷۰متری دود زیادی بیرون می آمد. آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل و کشیدن یک رشته لوله آبدهی و به همراه داشتن تجهیزات لازم خود را به این واحد رساندند و با استفاده از تجهیزات ایمنی وارد خانه شدند. به محض ورود مشخص شد که آتش سوزی در قسمت انتهایی آشپزخانه رخ داده که علیرغم شدت، هنوز به دیگر قسمت های منزل سرایت نکرده است. به همین دلیل بلافاصله توسط نیروهای حاضر کنترل، اطفاء و از سرایت بیشتر آن به سایر قسمتها جلوگیری شد.
کوکبی افزود: پس از لکه گیری کامل و تخلیه دود داخل واحد و ساختمان، آتش نشانان با ایمن کردن محل و تحویل به مالک آن و دادن تذکرات لازم ایمنی به عملیات خود پایان دادند.
این افسر آماده خطاب به شهروندانی که حتی کمترین زمان قصد ترک منزل را دارند از بسته بودن شیر گاز و خاموش بودن شعله و همچنین از برق کشیدن لوازم برقی اطمینان پیدا کنند تا در غیاب آنان ایمنی منزل تامین باشد.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117866