انجمن مدیران ساختمان

5376
مهار به موقع آتش سوزی منزلی در شهر ری
تاریخ : 1398/1/18 13:54: کد خبر : 5376
آتش سوزی آشپزخانه منزل مسکونی در شهر ری با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد.
مهار به موقع آتش سوزی منزلی در شهر ری
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 15:20 دقیقه دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 90 با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به محل حادثه واقع در شهر ری، خیابان فداییان اسلام خیابان غیبی روانه شدند.
اسماعیل شریفی رییس ایستگاه 90 آتش نشانی که به اتفاق نیروهای عملیات این ایستگاه در محل آتش سوزی حضور یافته و بر عملیات نیروهایش نظارت داشت، دراین خصوص گفت: بانوی 33 ساله و فرزند یک ساله اش درمنزل مسکونی خود درخواب بودند که با استشمام بوی دود بیدار شده و با آشپزخانه ی شعله ور روبرو شد. او سراسیمه درتماس با سامانه 125 درخواست کمک فوری کرده وسریعا با فرزندش محل را ترک کرده و از منزل خارج شدند.
وی افزود: محل حادثه ساختمانی چهارطبقه مسکونی هشت واحدی بود که آتش سوزی در قسمت آشپزخانه یک منزل مسکونی در طبقه اول این ساختمان اتفاق افتاد.
شریفی تصریح کرد: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان با بستن دستگاه تنفسی وارد منزل مملو از دود و آتش شدند و با کمک یک رشته لوله آب پر فشار آتش نشانی، شعله های آتش را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به دیگر قسمتها جلوگیری به عمل آوردند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را نشت گاز شهری از شیلنگ گاز اجاق گازروشن که باعث شعله وری و سرایت آتش به مواد قابل اشتعال اطراف شده بود، اعلام کرد.
وی با اعلام این که این حادثه هیچ مصدوم و محبوسی نداشت، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی و ایمن سازی محل، دود های حاصله را با بکارگیری فن های تهویه قوی از داخل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.م7
عکس: حمید امدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117888