انجمن مدیران ساختمان

5378
انفجار و آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی
تاریخ : 1398/1/19 10:9:0 کد خبر : 5378
آتش سوزی منزل مسکونی در بلوار شهید تیموری، با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
انفجار و آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت ۱۲:۱۳ دقیقه روز گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۸، ۱۱۲ و۳۴ را به بلوار شهید تیموری، خیابان همایون شهر جنوبی، خیابان لطفعلی خانی، کوچه تختی اعزام کرد.
عباس زحمتکش فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: در زمان رسیدن به محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان ۶ طبقه، یک واحد مسکونی به مساحت ۷۵ متر مربع در طبقه دوم، از قسمت آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و آتش درحال گسترش و سرایت به اطراف بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز محل حادثه و کشیدن یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند و گروهی دیگر از آتش نشانان نیز به طور همزمان به تخلیه ساکنان از داخل ساختمان پرداختند.
زحمتکش بیان داشت: آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی، این آتش سوزی را خاموش کردند و در ادامه نیز ۹ نفر از ساکنان - شامل یک مرد ۶۳ ساله، ۶ زن میانسال و ۲ دختر بچه ۲ ساله- را از محل حادثه خارج و به مکان امن منتقل کردند و در ادامه دودهای منتشر شده در داخل ساختمان را به وسیله فن های قوی به بیررون تخلیه کردند.
این فرمانده آتش نشانی علت بروز این حادثه را نشت گاز شهری از اجاق گاز آشپزخانه اعلام کرد.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117894