انجمن مدیران ساختمان

5388
استفاده ناایمن از مایعات قابل اشتعال واحد مسکونی را به آتش کشید
تاریخ : 1398/1/24 11:36: کد خبر : 5388
بی توجهی به اصول ایمنی در هنگام نقاشی ساختمان و استفاده از مایعات قابل اشتعال، واحد مسکونی را در خیابان پیروزی به آتش کشید.
استفاده ناایمن از مایعات قابل اشتعال واحد مسکونی را به آتش کشید
به گزارش پایگاه خبری 125، وقتی که ساکنین ساختمان پنج طبقه ی دو واحدی از آتش سوزی طبقه ی اول یک ساختمان مسکونی با خبر شده و از خاموش کردن آن عاجز ماندند در تماس با سامانه ی 125 این حادثه را اطلاع رسانی کردند.
در این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز با دریافت تماس های متعدد از سوی شهروندان، بلافاصله ساعت ۱۵:۴۵ ظهر دیروز زنگ ایستگاه های ۴۸ و ۱۱۷ را به صدا درآورد و آتش نشانان، به همراه تیم نجات ۹، نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم خیابان پیروزی، چهارراه شیوا، خیابان داورزنی شد.
رمضان زارع فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه اظهار داشت: رنگ و نقاشی در طبقه ی اول یک ساختمان مسکونی و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از مایعات قابل اشتعال(بنزین و تینر) باعث شده بود یک ساختمان ۷۰ متری به طور کامل شعله ور شود و آتش از طریق پنجره ی نمای ساختمان به طبقات بالاتر سرایت کرده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات پس از قطع گاز و برق ساختمان و به همراه داشتن دو رشته لوله ی آبدهی برای خاموش کردن آتش خود را به داخل واحد مسکونی رساندند.
وی تصریح کرد: با توجه به انتشار دود شدید در داخل طبقات، تیم نجات خود را به واحدهای مسکونی رساندند و با جستجوی زیاد، چهار نفر از ساکنین ساختمان را که در داخل دود محبوس شده بودند را یافتند.
زارع بیان داشت: آتش نشانان سه بانوی ۶۹، ۴۳ و ۳۱ ساله و یک مرد ۴۴ ساله را که دچار سوختگی سطحی شده بود به بیرون از ساختمان انتقال و سپس تحویل امدادگران اورژانس دادند.
فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات. پس از کنترل و مهار شعله های آتش و تخلیه ی اجناس داخل واحد به حیاط پس از تخلیه دود و ایمن سازی محل حادثه با ارائه تذکرات ایمنی لازم به ساکنان، ماموریت خود را پایان دادند.م۸
عکس: آیدین سرور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117925