انجمن مدیران ساختمان

5389
نجات 11 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/1/24 11:58: کد خبر : 5389
با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه، 11 نفر از ساکنان یک ساختمان 5 طبقه مسکونی، از میان دود ناشی از آتش سوزی یک انباری در بلوار فردوس شرق نجات یافتند.
نجات 11 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، ساکنان یک ساختمان 5 طبقه مسکونی با مشاهده آتش و دود از طبقه منفی یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 تماس گرفتند و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 34، 102 و خودروهای پشتیبان را ساعت 16:15 دقیقه روز گذشته به بلوار فردوس شرق، خیابان ولیعصر، خیابان باقری اعزام کرد.
حسین زارع تیموری افسر آماده منطقه یک عملیات، در این باره اظهار داشت: در هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، دود غلیظی از طبقه منفی یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت به دو تیم تقسیم شدند که تیم اول به دلیل بسته بودن درب انباری، با ابزار ویژه در را گشودند و وارد انباری شدند و ضمن قطع برق و گاز با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و دستگاه های تنفسی به کانون آتش نزدیک شدند.
تیموری تصریح کرد: نیروهای عملیات با تلاش فراوان و با استفاده از آب، شعله های آتش را مهار کردند و تیم دوم نیز 11 نفر از ساکنین را که در طبقات بالا در دود غلیظ ناشی از آتش سوزی محبوس شده بودند را به محل ایمن انتقال دادند.
وی افزود: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی، محل حادثه را لکه گیری کردند و پس از اطمینان از مهار کامل آتش سوزی و تخلیه کامل دود توسط فن فشار مثبت و فشار منفی(دمنده هوا و مکنده دودا) به ماموریت خود پایان دادند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117926