انجمن مدیران ساختمان

5391
انفجار گاز شهری یک مجروح بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/1/25 13:4:0 کد خبر : 5391
نشت گاز شهری از اجاق گاز باعث انفجار در آپارتمان مسکونی و مصدومیت یک شهروند شد.
انفجار گاز شهری یک مجروح بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، صدای انفجاری ساعت 14:45 دقیقه دیروز در یک ساختمان مسکونی شنیده شد که باعث شد همسایگان سراسیمه از واحدهای مسکونی خود به بیرون از ساختمان بگریزند. آنان سریعا برای درخواست امداد با آتش نشانی تماس گرفتند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه ۲۴ و تیم نجات ۲ این سازمان را به بزرگراه محلاتی، خیابان میثم، خیابان کیانی روانه کرد.
حسن رضی ترابی فرمانده ی آتش نشانان اعزامی گفت: یک واحد مسکونی در طبقه اول ساختمان چهار طبقه مسکونی بر اثر نشت گاز شهری به یکباره با صدای شدیدی دچار انفجار شد.
وی در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: مالک این واحد مسکونی که مردی 50 ساله بود در قسمت حیاط خلوت این واحد مسکونی با اجاق گاز مشغول طبخ غذا بود که به دلیل نشت گاز از شیلنگ و اتصالات گازی و همزمان با روشن کردن کبریت، انفجاری در محل رخ داد و منجر به سوختگی این مرد از ناحیه ی هر دو دست شد.
حسن رضی ترابی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل، با قطع گاز و برق ساختمان وارد واحد مسکونی شدند و پس از ایمن سازی این مکان تا رسیدن عوامل اورژانس در محل، اقدامات اولیه ی درمانی را برای شخص مصدوم انجام دادند.
وی اضافه کرد: پس از حضور عوامل اورژانس و تحویل مصدوم و انتقال آن به مرکز درمانی، نیرو های آتش نشانی بعداز ایمن کردن کامل محل، تذکرات لازم مربوطه را به ساکنان این ساختمان ارائه کردند.
این فرمانده آتش نشانی در پایان توصیه کرد: شهروندانی که از اجاق گاز یا وسایل گاز سوز در بالکن و حیاط خلوتها که همواره در معرض تابش نور خورشید یا سرما هستند، استفاده می کنند، حتما باید توجه داشته باشند که شیلنگ ها و بستهای آنها به مرور براثر تابش آفتاب و نیز سرما و گرما دچار پوسیدگی شده و گاز از قسمت ترک ها و درزهای ایجاد شده به بیرون نشت پیدا میکنند که درصورت رسیدن گاز به یک منبع آتش و یا جرقه، محل دچار انفجار و یا آتش سوزی می شود که گاها این حوادث موجب ببار آمدن صدمات جانی و خسارات مالی فراوان می شود.م8
عکس: آیدین سرور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117934