انجمن مدیران ساختمان

5392
طبقه ی دوم ساختمان مسکونی در آتش سوخت
تاریخ : 1398/1/25 16:30: کد خبر : 5392
آتش نشانان در آتش سوزی یک ساختمان مسکونی موفق به نجات هشت نفر از ساکنان گرفتار در این حادثه شدند.
طبقه ی دوم ساختمان مسکونی در آتش سوخت
بنا به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، با تماس شاهدان ماجرا با سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله در ساعت ۱۱:۵۵ ظهر امروز آتش نشانان ایستگاه های ۱۱۷ و ۴۸ و نیزبا توجه به دریافت خبر محبوس شدن افراد در داخل ساختمان، تیم نجات ۲ به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را روانه ی خیابان پاسدار گمنام، خیابان پرستار کرد.
عزیز غلامی نسب مدیر منطقه ی ۸ عملیات آتش نشانی تهران که به محل حادثه اعزام شده بود، دراین باره گفت: طبقه ی دوم یک ساختمان پنج طبقه ی دو واحدی به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و شعله های آتش ضمن اینکه از طریق شیشه های نما در حال سرایت به طبقات فوقانی بود، دود شدید حاصل از آن نیز تمام طبقات را در بر گرفت.
وی تصریح کرد: آتش نشانان با توجه به اعلام محبوس شدن افراد درداخل طبقات، پس از قطع برق و گاز ساختمان با به همراه بردن تجهیزات لازم برای باز کردن درب و همچنین کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی، خود را به طبقه ی دوم رساندند. تیم نجات نیز فورآ پس از تقسیم شدن به چند تیم، مشغول جستجوی طبقات برای نجات محبوسین شدند.
غلامی نسب ادامه داد: همزمان با کنترل، مهار و خاموش کردن آتش و جلوگیری از پیشروی آن، نجاتگران نیز موفق به خروج هشت نفر از ساکنان مرد و زن گرفتار از طریق پشت بام و راه پله ی خروجی از حیاط به خارج از ساختمان شدند که حال عمومی آنان پس از معاینه ی اورژانس رضایت بخش اعلام شد.
وی ادامه داد: نیروهای عملیات پس از لکه گیری و ایمن کردن محل، دودها را توسط فن های فشار مثبت به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
این مدیر عملیاتی آتش نشانی در خاتمه ابراز داشت: بررسی علت وقوع این حادثه در دستور کار کارشناس منطقه قرار گرفت.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117942