انجمن مدیران ساختمان

5397
نجات مادر و کودکش از آتش سوزی منزل
تاریخ : 1398/1/27 13:39: کد خبر : 5397
آتش سوزی یک منزل مسکونی در خیابان شریعتی، با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد و مادر و کودک وی از این حادثه جان سالم بدربردند.
نجات مادر و کودکش از آتش سوزی منزل
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 16:52 دقیقه روز گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 130 را به خیابان شریعتی، خیابان ستار کشانی اعزام کرد.
محمد مومن رئیس ایستگاه 130 سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: در زمان رسیدن به محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان سه طبقه قدیمی ساز ، یک واحد مسکونی 60 متر مربعی در طبقه منفی یک، از قسمت آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و آتش درحال گسترش و سرایت به اطراف بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز محل حادثه و کشیدن یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند و گروهی دیگر از آتش نشانان نیز به طور همزمان به تخلیه ساکنان از داخل ساختمان پرداختند و موفق شدند یک مادر جوان و کودکش را از طبقه دوم که در میان دود گرفتار شده بودند، به سلامت خارج کرده و به محلی امن انتقال دهند.
مومن بیان داشت: آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی، این آتش سوزی را خاموش کردند و در ادامه نیز دودهای منتشر شده در داخل ساختمان را به وسیله فن های قوی به بیرون تخلیه کردند.
این افسر آماده آتش نشانی با اعلام این که علت بروز این حادثه از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: دراین آتش سوزی به هیچ کس صدمه ی جانی نرسید.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117961