انجمن مدیران ساختمان

5399
انفجار گاز شهری در مدرسه ابتدایی حادثه آفرید
تاریخ : 1398/1/27 14:7:0 کد خبر : 5399
بروز انفجار خفیف گاز شهری در یک مدرسه ابتدایی واقع در خیابان شهر زیبا، چهار مصدوم بر جای گذاشت.
انفجار گاز شهری در مدرسه ابتدایی حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، دراین حادثه به هیچ یک از دانش آموزان صدمه ای نرسید ولی سه آتش نشان و یک نفر از کارکنان این مدرسه دچار مصدومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافتند.
بر اساس این گزارش، به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام نشت گاز در یک مدرسه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای آتش نشانی ایستگاه 27 را ساعت 07:58 دقیقه صبح امروز به محل حادثه واقع در میدان شهر زیبا، بلوار تعاون، خیابان فرساد شرقی رهسپار کرد.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: همه دانش آموزان این دبستان ابتدائی پسرانه، سرکلاس های خود بودند که انفجار خفیفی در قسمت زیرزمین این مدرسه اتفاق افتاد ولی هیچ گونه آتش سوزی رخ نداد.
وی با بیان این که پیش از وقوع این حادثه، آتش نشانان با مجهز شدن به وسایل انفرادی برای یافتن محل نشت گاز شهری مشغول بررسی ساختمان مدرسه بودند، افزود: آتش نشانان در حال بررسی در موتور خانه مدرسه بودند که ناگهان با انفجارخفیفی در قسمت موتورخانه در زیرزمین مدرسه مواجه شدند.
دیبا تصریح کرد: در این حادثه سه نفر از آتش نشانان و یک نفر از کارکنان مدرسه که برای راهنمایی همراه نیروهای عملیات بود، از ناحیه صورت دچار مصدومیت جزئی شدند.
وی درادامه اظهار داشت: براثر موج انفجار شیشه ها و قسمتی از درب موتور خانه و همچنین دیوار آن دچار شکستگی و آسیب شد و خساراتی ببار آمد.
مدیر عملیات آتش نشانی با اعلام این که خوشبختانه به هیچ یک از دانش آموزان که در مدرسه حضور داشتند، آسیبی نرسید، تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله تمامی دانش آموزان و کارکنان مدرسه را به محل ایمن منتقل کردند و نیز ایمن سازی لازم را انجام دادند.
دیبا خاطرنشان کرد: چهار نفر مصدوم این حادثه بلافاصله برای مداوای بیشتر تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی در مورد علت بروز این حادثه گفت: در حال حاضر کارشناسان آتش نشانی منطقه به منظور تعیین علل بروز این حادثه در محل حضور یافته و در حال بررسی آن هستند.
گفتنی است مدیر عامل آتش نشانی نیز جهت بررسی موضوع در محل حادثه حضور یافته بود.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117963