انجمن مدیران ساختمان

5400
حمل غیر اصولی بار با آسانسور قربانی گرفت
تاریخ : 1398/1/27 15:5:0 کد خبر : 5400
حمل غیر اصولی مصالح با آسانسور در ساختمان 12 طبقه در دست ساخت موجب مرگ دلخراش کارگر جوانی شد.
حمل غیر اصولی بار با آسانسور قربانی گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125, در پی تماس شهروندان با سامانه 125, مبنی بر گیر کردن کارگر در چاهک آسانسور، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 9:28 دقیقه صبح امروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 77 و گروه امداد نجات 18 را به محل حادثه در بزرگراه محمد علی جناح، میدان صادقیه اعزام كرد.
امیرمسعود اشراق افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: بنا به اظهار شاهدان، یک کارگر25 ساله به منظور انتقال بار به طبقات فوقانی، پس از قرار دادن مقداری مصالح ساختمان بر روی سقف کابین آسانسور، خود نیز روی سقف قرار گرفت که در حین حرکت آسانسور ناگهان در طبقه پنجم، به علت نامعلومی وی بین دیواره و وزنه تعادل آسانسور در داخل چاهک آسانسورگیر کرد.
افسر آماده منطقه دو عملیات افزود: آتش نشانان بی درنگ با قطع كامل برق ساختمان به ایمن سازی محل پرداختند و سپس به وسیله تجهیزات ویژه نجات، کارگرمصدوم را رهاسازی كردند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از خارج کردن این کارگر از محل حادثه، او را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند که آنان پس از انجام معاینات اولیه پزشکی، مرگ این کارگر را تائید کردند.
اشراق در ادامه گفت: جنازه این کارگر جهت انجام اقدامات قانونی و هم چنین انتقال به پزشکی قانونی به منظور بررسی علت مرگ تحویل نیروی انتظامی شد.
گفتنی است علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117964