انجمن مدیران ساختمان

5402
نجات ۲۰ نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از میان دود و حرارت
تاریخ : 1398/1/27 15:43: کد خبر : 5402
آتش سوزی خودرو سواری که در پارکینگ مجتمع ۴ طبقه مسکونی ۵۶ واحدی رخ داده بود، توسط آتش نشانان مهار و خاموش شد.
نجات ۲۰ نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از میان دود و حرارت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در پارکینگ طبقه منفی یک مجتمع مسکونی و تماس ساکنان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۸۵، ۸ و۳۳ و تیم نجات یک به همراه تشک نجات و نردبان هیدرولیکی، خودرو دستگاه تنفسی را ساعت ۱۳:۲۸ دقیقه امروز به خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به بزرگراه یادگار امام(ره)، کوچه هفت چنار اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به محل حادثه اعزام شده بود، در این باره گفت: در پاركینگ یك ساختمان مسکونی ۴ طبقه ۵۶ واحدی، با یک طبقه پارکینگ منفی، یک دستگاه خودروی سواری آتش گرفته و شعله های آتش در حال سرایت به خودروهای مجاور بود که بر اثر این آتش سوزی، خودرو سمند که در مجاورت این خودرو بود و همچنین انبارهای مجاور آن طعمه آتش سوزی شد.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و با بکارگیری دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده وارد پارکینگ شده و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.
این معاون عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به جستجو در طبقات ساختمان مسکونی پرداختند و تمام 20 نفرساکنان گرفتار در دود و حرارت را به مکانهای امن منتقل کردند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه به هیچ یک از ساکنین آسیب جدی وارد نشد و فقط یک نفر خانم که بر اثر استنشاق دود و حرارت دچار تنگی نفس شده بود توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.
جبارزاده تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین از سرایت شعله های آتش و ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آوردند.
وی در پایان اظهار داشت: تیم کارشناسان علت یابی حریق منطقه ۵ برای مشخص کردن علت آتش سوزی در محل حادثه حضور پیدا کرده و مشغول بررسی تحقیق شدند.م5
عکس: محمدمهدی هاتف


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117966