انجمن مدیران ساختمان

5406
انبار پارچه در محاصره آتش و دود
تاریخ : 1398/1/28 13:59: کد خبر : 5406
آتش سوزی تولیدی و انبار پارچه در خیابان ولیعصر، آتش نشانان 3 ایستگاه را به محل حادثه کشاند.
انبار پارچه در محاصره آتش و دود
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی حادثه آتش سوزی در یک تولیدی و انبار پارچه در خیابان ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 22:15 دقیقه شب گذشته بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه های 46، 118، 18 و تیم نجات 1 را به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات این آتش سوزی گفت: در محل حادثه یک ساختمان سه طبقه به همراه یک طبقه منفی دیده می شد که طبقه اول با کاربری تولیدی و انبار پارچه به مساحت 140 متر مربع شعله ور شده و در حال سوختن بود.
وی ادامه داد: با توجه به قابل اشتعال بودن اجناس و سرعت بالای شعله وری این اجناس، شعله های آتش در حال گسترش و سرایت از طریق راه پله ها و پنجره ها به طبقات فوقانی بود و بیم آن می رفت افرادی در طبقات و در میانه دود و حرارت محبوس شده باشند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: آتش نشانان شعله های سرکش آتش را از چند جهت محاصره کردند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی و نردبان های دستی موفق شدند از سرایت آتش به اطراف و دیگر طبقات جلوگیری کنند.
وی افزود: همزمان گروه نجات آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی خود را به طبقات، جهت نجات محبوسین احتمالی رساندند که خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشت و آتش نشانان پس از 3 ساعت تلاش، موفق شدند آتش سوزی را مهار و خاموش کنند.
این مدیر عملیاتی تاکید کرد: آتش نشانان پس از لکه گیری کامل محل آتش سوزی و جدا سازی مواد از هم، با ارائه تذکرات ایمنی لازم، محل حادثه را تحویل مالکین و عوامل انتظامی حاضر در محل دادند.
علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه 5 عملیات در حال بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117973