انجمن مدیران ساختمان

5408
مهار آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/1/29 10:54: کد خبر : 5408
آتش گرفتن خودرو سواری در قسمت پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی، منجر به گرفتار شدن ساکنان این ساختمان در میان دود و حرارت شد.
مهار آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاههای 114 و 69 و گروه امداد و نجات 8 به همراه نردبان آتش نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 20:19 شب گذشته به شهرک گلستان، بلوار امیر کبیر، خیابان گل آرا اعزام شدند.
رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران كه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور یافته بود، دراین خصوص گفت: یك دستگاه خودرو سواری در قسمت پارکینگ ساختمان مسکونی سه طبقه ای به علت نامشخصی آتش گرفت و در پی آن شعله های آتش به دو خودرو دیگر نیز سرایت کرد که دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، راهروها و طبقات بالایی ساختمان را در بر گرفت.
وی با اشاره به انتشار شدید دود ناشی از این آتش سوزی در فضای پارکینگ، افزود: آتش نشانان بی درنگ با بستن دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ و سیاه وارد پارکینگ ساختمان شده و با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی به مقابله با شعله های آتش پرداخته و توانستند با خاموش کردن سریع این آتش سوزی، از گسترش بیشتر آن ممانعت به عمل آورند.
معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی در ادامه ابراز داشت: آتش نشانان همزمان با مهار آتش، هفت نفر از ساکنان را که در طبقات این ساختمان گرفتار شده بودند، به سلامت نجات داده و به محل امن منتقل کنند.
وی اضافه کرد: در جریان این حادثه دو نفر از ساکنان ساختمان دچار دود زدگی شده بودند که توسط عوامل اورژانس حاضر در محل مداوا شدند.
گفتنی است علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117980