انجمن مدیران ساختمان

5409
نجات ساکنان در آتش سوزی سونای یک مجتمع مسکونی
تاریخ : 1398/1/31 13:47: کد خبر : 5409
آتش سوزی سونای خشک یک مجتمع 7 طبقه مسکونی در شمال شرق تهران با تلاش آتش نشانان خاموش شد و همه ساکنان آن از میان دود حاصله نجات یافتند.
نجات ساکنان در آتش سوزی سونای یک مجتمع مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی درنگ زنگ ایستگاه های 89، 29 و گروه نجات 12 را ساعت 19:30 دقیقه عصر روز گذشته به صدا درآورد که آتش نشانان به همراه کامیونت خاور حامل دستگاه های تنفسی، خودروهای نردبان و تشک نجات بی سرعت به سمت محل حادثه واقع در خیابان پاسداران، انتهای، خیابان ناطق نوری حرکت کردند.
رضا شقاقی رییس ایستگاه 89 آتش نشانی تهران در این باره گفت: قسمت سونای خشک استخر در طبقه منفی یک ساختمان 7 طبقه مسکونی، به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد و دود ناشی از آن لحظاتی بعد طبقات فوقانی مجتمع را فرا گرفت.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از چند بند لوله آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی در طبقه منفی یک مجتمع رساندند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند و همزمان گروه دوم آتش نشانان با جستجو در طبقات، همه ساکنان حاضر در طبقات بالایی بالغ بر 30 نفر مرد و زن و کودک را از ساختمان خارج کرده و به خیابان منتقل کردند.
شقاقی با اشاره به این که این آتش سوزی با تلاش همه جانبه آتش نشانان به موقع مهار و خاموش شد، خاطرنشان کرد: دراین حادثه به ساکنان صدمه جانی نرسید، تنها یک زن 70 ساله دچار دودگرفتگی سطحی شد که تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.
رئیس ایستگاه آتش نشانی با اعلام این که کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال حاضر در حال بررسی این آتش سوزی هستند، تاکید کرد: آتش نشانان پس از اطمینان از نبود خطر برای ساکنان و نیز ارائه تذکرات ایمنی لازم به آنان به ماموریت خود پایان دادند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117985