انجمن مدیران ساختمان

5411
آتش سوزی در برج 11 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/1/31 15:37: کد خبر : 5411
آتش سوزی انباری در طبقه منفی دو ساختمان 11 طبقه مسکونی، قبل از گسترش و سرایت آن به انباری های دیگر با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی در برج 11 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 11:12 دقیقه دیروز با مشاهده دود و آتش توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 80، 109 و گروه امداد و نجات 8 این سازمان به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی، خودروهای نردبان 64 متری و تشک نجات به محل حادثه در بزرگراه تهران کرج، بلوار اردستانی، شهرک آتی شهر اعزام شدند.
رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران با بیان این که محل حادثه یک برج مسکونی 11 طبقه بود، افزود: آتش سوزی در طبقه منفی دو این ساختمان و در قسمت انباری به وسعت 10 متر مربع که متعلق به یکی از واحدهای مسکونی این برج و مملو از لوازم مستعمل و ضایعات بود، اتفاق افتاد.
وی با اشاره به شعله ور بودن کامل این انباری و همچنین انتشار شدید دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات فوقانی، اضافه کرد: ازآنجائیکه بیم آن میرفت ساکنان برج در واحدهای خود در طبقات گرفتار شده باشند، آتش نشانان بلافاصله به طور همزمان عملیات نجات و خاموش کردن آتش را آغاز کردند.
وفایی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و با استفاده از چند رشته لوله آبدهی به سرعت به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و خاموش کردند.
معاون منطقه یک عملیات سازمان تاکید کرد: با توجه به انتشار شدید دود در طبقات و هوشیاری اهالی برج و اطلاع رسانی به موقع آن به دیگرساکنان در طبقات فوقانی ساختمان، آنان به سرعت از طریق راه پله ها در حال تخلیه ساختمان بودند که با حضور آتش نشانان در محل و راهنمایی آنان، همگی به سلامت به خارج از ساختمان هدایت شده و به محل امن انتقال پیدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این حادثه خوشبختانه به هیچ یک از ساکنان این برج مسکونی آسیب جانی نرسید.
وفائی اعلام کرد که درحال حاضر کارشناسان آتش نشانی منطقه علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار داده اند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117989