انجمن مدیران ساختمان

5415
مرگ کارگر در آوار محل گودبرداری
تاریخ : 1398/2/3 11:46:0 کد خبر : 5415
گودبرداری ناایمن در یک پروژه ساختمانی در حوالی میدان امام حسین(ع) تهران جان یک کارگر را گرفت.
مرگ کارگر در آوار محل گودبرداری
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، وقوع این حادثه ساعت ۱۶:۱۵ روز گذشته توسط شاهدین به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۲۰ و گروه امداد ونجات ۹ این سازمان به ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع)، خیابان مازندران رهسپار شدند.
مهدی حقی مدیر منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره ابراز داشت: محل حادثه یک پروژه ساختمانی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربّع بود که در آن به عمق تقریبی ۲۰ متر گودبرداری انجام شده بود.
وی ادامه داد: بخشی از دیواره خاکی شمالی این پروژه به علت سستی خاک و رعایت نکردن نکات ایمنی دچار ریزش شده بود و بنا به گفته شاهدین، پیش از وقوع حادثه دو کارگر در قسمتی که آوار رخ داده بود، حضور داشتند که یکی از آنها به سرعت محل را ترک کرد ولی نفر دوم متاسّفانه در زیر خروارها خاک گرفتار شده بود.
حقی درمورد عملیات آتش نشانان تصریح کرد:آتش نشانان و نجاتگران بلافاصله با در نظر گرفتن و رعایت نکات ایمنی، عملیات آواربرداری را آغاز کردند تا این که توانستند در کمترین زمان ممکن، به فرد گرفتار که کارگر ۳۳ ساله تبعه افغانستان بود، دسترسی پیدا کنند.
وی ادامه داد: متاسّفانه به رغم تلاش مداوم نیروها بنا به تایید عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، فرد مذکور در زیر آوار و بر اثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داده بود.
مدیر عملیات منطقه شش این سازمان با اعلام این که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، در پایان گفت: جنازه این کارگر جهت انجام مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شد.م۶
عکس: محمدرضا نظری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118005