انجمن مدیران ساختمان

5416
نجات زوج سرایدار در آتش سوزی ساختمان تولیدی پوشاک
تاریخ : 1398/2/3 12:24:0 کد خبر : 5416
زن و مرد جوانی که درآتش سوزی اتاقک سرایداری واقع در پشت بام یک ساختمان تولیدی پوشاک بدام افتاده بودند با حضور به موقع آتش نشانان از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات زوج سرایدار در آتش سوزی ساختمان تولیدی پوشاک
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 1:48 دقیقه بامداد امروز در پی تماس شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران مبنی بر بروز آتش سوزی در یک ساختمان سه طبقه با کاربری تولیدی پوشاک، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، نیروهای عملیات ایستگاههای 46، 118 و گروه امدادو نجات ایستگاه یک به همراه خودروهای نردبان و تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به خیابان فلسطین، نرسیده به خیابان جمهوری اسلامی اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون عملیات منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه همراه آتش نشانان در محل حضور یافته بود، در این مورد اظهار داشت: در زمان رسیدن به محل حادثه مشاهده شد زن و مرد جوانی در میان شعله و دود و حرارت محبوس شده و از پنجره اتاقک خود تقاضای کمک می کنند.
وی با اشاره به این که دود فراوانی از پشت بام به آسمان بلند می شد. اظهار داشت: گروه نجات بی درنگ با تجهیزات کامل و مجهز به دستگاههای تنفسی خود را به این افراد گرفتار رسانیده و آنها را در حالتی که دچار دودگرفتگی شده بودند، به محل امن در خارج از ساختمان انتقال دادند و همزمان نیز گروه دیگری از آتش نشانان با کشیدن لوله های آبدهی به پشت بام این ساختمان، شعله های آتش در اتاقک سرایداری را پیش از سرایت به داخل واحد های تولیدی، مهار و خاموش کردند.
جبارزاده ادامه داد: در پشت بام این ساختمان 3 طبقه، سه اتاق وجود داشت که یک اتاق برای اسکان سرایداری بود و از دو اتاق دیگر برای استراحت نگهبانان و نگهداری وسایل مازاد استفاده می شد، در این میان دو اتاق کاملا شعله ور شده و شعله های آتش از طریق راه پله ها و پنجره ها در حال سرایت به طبقات و ساختمانهای مجاور بود.
معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی افزود: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و این زن و مرد جوان نیز با کمک آتش نشانان از این حادثه جان سالم بدربردند که با توجه به دود گرفتگی جزئی به صورت سرپایی توسط عوامل اورژانس حاضر در محل تحت درمان قرار گرفتند.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118006