انجمن مدیران ساختمان

5420
کانکس کارگری در مجتمع در حال ساخت آتش گرفت
تاریخ : 1398/2/5 12:52:0 کد خبر : 5420
یک دستگاه کانکس کارگری که درمحوطه یک مجتمع در دست ساخت قرار داشت، شب گذشته به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.
کانکس کارگری در مجتمع در حال ساخت آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه 114 به همراه گروه نجات 8 را در ساعت 21:23 شب گذشته به خیابان مولوی، میدان ساحل اعزام کرد.
مجید نیکبخت فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت یک دستگاه کانکس کارگری به متراژ 10 متر مربع برای استراحت کارگران ساختمانی قرار داشت که شب گذشته به دلیل نامشخصی آتش گرفت به طوری که هنگام حضور آتش نشانان در محل حادثه، شعله های سرکش آتش از داخل این اتاقک به آسمان زبانه می کشید.
وی افزود: هنگام وقوع این آتش سوزی سه کارگر حدودا 20 ساله در داخل این کانکس حضور داشتند که به سرعت از داخل کانکس خارج شدند ولی با توجه به شدت آتش سوزی، هرسه نفر از ناحیه دست و صورت دچار جراحت و مصدومیت شدند.
نیک بخت تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ با احتیاط کامل و با استفاده از دو رشته لوله آبرسانی و یک رشته لوله کف رسانی از دو جهت مختلف، عملیات مهار آتش را آغاز کردند و موفق شدند این آتش سوزی را در زمانی کوتاه مهار و از سرایت آن به دیگر قسمت ها جلوگیری کنند.
وی درادامه ابراز داشت: گروه نجات آتش نشانی نیز عملیات جستجوی محبوسین احتمالی در داخل کانکس را انجام دادند که خوشبختانه هیچ یک از کارگران در داخل این مکان گرفتار نشده بودند.
این فرمانده آتش نشانی با بیان این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست انجام است، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات پس از خاموش کردن کامل آتش و ایمن سازی کامل محل، ضمن تخلیه کامل دود از محل، دستورات ایمنی لازم را به مدیر پروژه و کارگران گوشزد کردند.م6