انجمن مدیران ساختمان

5423
مانور آتش نشانان در مجتمع مسکونی پاس فرهنگیان
تاریخ : 1398/2/7 11:53:0 کد خبر : 5423
تمرین عملیاتی آتش نشانان منطقه دو عملیات برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی و نجات افراد در مجتمع مسکونی با موفقیت برگزار شد.
مانور آتش نشانان در مجتمع مسکونی پاس فرهنگیان
به گزارش پایگاه خبری 125، اسماعیل گشایش رییس ایستگاه 10 آتش نشانی تهران با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای بررسی ایمنی مجتمع های مسکونی گفت: این تمرین عملیاتی با حضور سه ایستگاه 10، 77 و 112 آتش برگزار شد.
وی افزود: این مانور به منظور آمادگی هر چه بیشتر آتش نشانان در برخورد با رخداد آتش سوزی و حوادث گوناگون دیگر در یکی از مجتمع های مسکونی پاس فرهنگیان برگزار شد تا امدادرسانی در بهترین شكل ممكن و هماهنگی مناسب، تمرین شود.
وی افزود: براساس سناریو طراحی شده که ذر سه شیفت کاری متفاوت انجام شد طبقه پنجم یکی از مجتمع های این مجموعه مسکونی دچار آتش سوزی شد و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات بالا بود و ساکنان هم برای فرار از آتش و دود به سمت پنجره ها و پشت بام فرار کرده بودند.
به گفته این رییس ایستگاه، یك گروه از آتش نشانان با تجهیزات كامل از طریق پله ها خود را به طبقه پنجم رساندند و تلاش خود را برای مهار شعله های آتش و خاموش کردن آن با قطع کردن جریان برق و گاز از این طبقه آغاز کردند.
گشایش بیان داشت: گروه دوم نیز با حضور در محل حادثه عملیات خود را برای نجات گرفتار شدگان آغاز کردند و به دلیل وجود مجتمع های مسکونی دیگر در همسایگی مجتمع محل برگزاری تمرین عملیاتی، شمار زیادی از شهروندان ساکن این مجتمع ها در طی این سه روز شاهد تلاش و فعالیت همه جانبه آتش نشانان و نجاتگران بودند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118026