انجمن مدیران ساختمان

5427
کابین آسانسور ساختمان مسکونی آتش گرفت
تاریخ : 1398/2/8 11:36:0 کد خبر : 5427
شعله های آتشی که کابین آسانسور یک ساختمان مسکونی در شهرآرا را در بر گرفته بود با عملیات به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
کابین آسانسور ساختمان مسکونی آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس ساکنین یک مجتمع مسکونی با سامانه 125 و اعلام این آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران حدود ساعت یک بعداز نیمه شب گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 10، 112 و گروه امداد ونجات 18 به همراه کامیونت حامل دستگاه تنفسی و نیز خودرو نردبان را به خیابان شهرآرا، خیابان یار احمدی اعزام کرد.
عباس علی گلی افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد جزئیات این حادثه ابراز داشت: هنگامی که به محل حادثه در یک مجتمع مسکونی 10 طبقه رسیدیم از سقف کابین آسانسور در طبقه اول دود و شعله فراوانی به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: آتش نشانان بی درنگ به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از خاموش كنندهای دستی در میان دود غلیظ، خود را به سقف کابین آسانسور رسانده و توانستند آتش را مهار و خاموش كنند و گروه دوم نیز همزمان اقدام به تخلیه ساکنین و انتقال آنها به محلی امن خارج از ساختمان کردند.
این افسر آماده آتش نشانی علت وقوع این حادثه را از طرف کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی ذکر کرد وگفت: نیروهای عملیاتی پس از مهار کامل این آتش سوزی با استفاده از فن فشار قوی دود حاصل از آتش سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کردند.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118037