انجمن مدیران ساختمان

5430
آشپزخانه ساختمان مسکونی در محاصره آتش
تاریخ : 1398/2/9 10:38:0 کد خبر : 5430
آتش سوزی آشپزخانه یک ساختمان مسکونی، آتش نشانان را به خیابان شهید بهشتی کشاند.
آشپزخانه ساختمان مسکونی در محاصره آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و گزارش آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاههای ۵۳ و ۱۸ را به همراه گروه امداد و نجات ۱۳، خودروهای نردبان دار، خودروی حامل دستگاههای تنفسی و تشک نجات ساعت 4:00 بامداد امروز به خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید مفتح شمالی، کوچه چهارم اعزام کرد.
یدالله مددی معاون منطقه ۶ عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: قسمت زیر زمین یک ساختمان سه طبقه تجاری با کاربری آشپزخانه به طور کامل شعله ور شده و و دود زیادی تمام ساختمان را فراگرفته بود.
وی افزود: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و تجهیز خود به دستگاههای تنفسی به سرعت به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند که با توجه به حجم دود و حرارت بالا یک گروه عملیات خود را برای نفوذ به طبقه منفی و مهار آتش سوزی آغاز کردند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی شعله های آتش را مهار و خاموش کنند.
مددی تصریح کرد: همزمان گروه نجات نیز به جستجوی محبوسین احتمالی در ساختمان پرداختند و موفّق شدند چهار نفر را که در میان دود ناشی از آتش سوزی گرفتار شده بودند را نجات داده و توسط نردبان هیدرولیکی به سطح زمین منتقل کنند.
معاون منطقه ۶ عملیات افزود: آتش نشانان پس از تحویل افراد نجات یافته به نیروهای اورژانس حاضر در محل حادثه و انجام عملیات تهویه با استفاده از فن فشار مثبت، ساختمان را تحویل مالک و نیروی انتظامی دادند و به ماموریت خود پایان دادند.م6
عکس: منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118045