انجمن مدیران ساختمان

5438
نجات هشت شهروند از میان آتش سوزی ساختمان تجاری اداری
تاریخ : 1398/2/10 14:7:0 کد خبر : 5438
آتش سوزی در یک ساختمان تجاری اداری پنج طبقه در خیابان ولیعصر تهران با تلاش همه جانبه چهار گروه از نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
نجات هشت شهروند از میان آتش سوزی ساختمان تجاری اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، در این حادثه تعدادی از افراد حاضر در داخل این ساختمان اداری در میان دود و آتش در طبقات فوقانی بدام افتادند که همه 8 نفر از این افراد توسط آتش نشانان نجات یافتند.
بر اساس این گزارش، طی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اداری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 11، 108، 53 و گروه امداد و نجات 12 به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 17:10 دقیقه عصر روز گذشته به خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی رهسپار شدند.
احمد صفری مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم، دریک ساختمان پنج طبقه تجاری اداری، طبقه اول آن با کاربری استودیو عکاسی و فیلمبرداری، طعمه آتش سوزی شد که به هنگام رسیدن آتش نشانان دود و آتش بسیار زیادی از پنجره های آن خارج می شد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول از دو جهت به سوی شعله های آتش حمله ور شده و با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند.
صفری افزود: تیم جستجو نیز با پشتیبانی گروه اول به طور همزمان در میان دود و آتش به داخل ساختمان راه یافته و عملیات جستجو در طبقات این ساختمان را شروع کردند که موفق به نجات 8 نفر از شهروندان از داخل این ساختمان شدند.
مدیر منطقه 2 عملیات این سازمان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت آن به اطراف، مهار و به طور کامل خاموش کردند و با استفاده از فن های فشار قوی دود های انتشار یافته را به بیرون تخلیه کردند.
گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی، هم اکنون از سوی کارشناسان علت یابی منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی/امیرحسین میرزایی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118060