انجمن مدیران ساختمان

5450
آتش به جان مرکز خرید افتاد
تاریخ : 1398/2/16 11:44: کد خبر : 5450
آتش سوزی شبانگاهی در مرکز خرید، با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش به جان مرکز خرید افتاد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 00:35 دقیقه بامداد امروز و در پی اطلاع رسانی تعدادی از شهروندان به سامانه 125 مبنی برآتش سوزی در طبقات منفی و دود گرفتگی در مرکز خرید، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 70 و 65 را به همراه خودروی دستگاه تنفسی ایستگاه 62 و گروه نجات 5 را به امام زاده حسن(ع)، مرکز خرید پوریا اعزام کرد.
یوسف رستمی رییس ایستگاه 16 در این باره گفت: بارسیدن به محل حادثه مشاهده شد نیمی از یک واحد تولیدی مصنوعات چوبی به مساحت تقریبی 120 متر مربع در طبقه منفی سه مرکز خرید پوریا که فعال در زمینه فروش پوشاک است، بنا به دلایل نامعلوم طعمه شعله های آتش شده بود.
وی ادامه داد: آتش سوزی در حال سرایت به خودروهای پارک شده در این طبقه بود و دود زیادی کل مجموعه را در بر گرفته، به طوری که تنفس را برای افراد مشکل کرده بود.
وی افزود: آتش نشانان و نجاتگران بی درنگ، همزمان با تخلیه فروشندگان از داخل مغازه ها و مجتمع تجاری به محیط امن و جلوگیری از تردد نفرات در این ساختمان تجاری، با استفاده از لوله های آبرسانی شعله های سرکش آتش را خاموش کردند.
رستمی تصریح کرد: آتش نشانان موفق شدند در کمترین زمان ممکن شعله های آتش را فرو نشانده و از وسعت آن جلوگیری کردند و با استفاده از چندین فن فشار مثبت و منفی که از دیگر ایستگاه های منطقه تامین شده بود و همچنین به وسیله اگزوز فن های این مرکز، دود ناشی از این آتش سوزی را تخلیه کرده و به نگرانی شهروندان خاتمه دادند.
وی بیان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و تخلیه دود، با تحویل محل به مجموعه حراست این مرکز، به ماموریت خود پایان دادند.م4
عکس: مهراد غلامی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118107