انجمن مدیران ساختمان

5451
نجات زوج میانسال در آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/2/16 15:51: کد خبر : 5451
حادثه آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه سوم ساختمان پنج طبقه ای موجب شد زن و شوهر میانسالی در طبقه چهارم این ساختمان گرفتار شود که با حضور آتش نشانان بخیر گذشت.
نجات زوج میانسال در آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنان این ساختمان 5 طبقه با مشاهده ی شعله های آتش در طبقه سوم سراسیمه با سامانه 125 تماس گرفته و وقوع این آتش سوزی را اطلاع رسانی کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز حوالی ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر دیروز با به صدا درآوردن زنگ اعلام حادثه به سرعت نیروهای عملیات ایستگاههای 10 و 112 و تیم نجات 18 را به همراه خودروهای نردبان، تشک نجات و خودرو دستگاه تنفسی روانه ی خیابان ستارخان، خیابان تهران ویلا کرد.
کیومرث مولایی افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: هنگام رسیدن اولین گروه از آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد که طبقه ی سوم یک ساختمان پنج طبقه ی مسکونی دچار آتش سوزی شده و آتش در حال سرایت به واحد های مسکونی دیگر بود.
وی افزود: آتش نشانان همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله ی پرفشار آب، وارد ساختمان شدند و عملیات خود برای مهار شعله های آتش را که خسارات زیادی به بار آورده بود، آغاز کردند.
مولایی با اشاره به عملیات همزمان آتش نشانان برای جستجو و نجات محبوسین این حادثه، تصریح کرد: تیم نجات با جستجو در طبقات، همه ساکنان را از ساختمان خارج کرده و موفق شدند زوج میانسالی را که در طبقه بالای واحد مسکونی آتش گرفته، در میان دود بسیار شدید گرفتار شده بودند، نجات دهند.
افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: آتش نشانان بی درنگ زوج میانسال را تحویل عوامل اورژانس دادند و همچنین پس از لکه گیری این آتش سوزی، دود حاصله را از از داخل طبقات به وسیله فن های قوی به بیرون ساختمان تخلیه کردند.
گفتنی است که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118110