انجمن مدیران ساختمان

5465
فروشگاه تاسیسات ساختمانی در آتش سوخت
تاریخ : 1398/2/22 12:3:0 کد خبر : 5465
یک فروشگاه تاسیسات ساختمانی در محله میدان قیام در جنوب تهران بامداد امروز در کام آتش فرو رفت و خسارات فراوانی ببار آمد.
فروشگاه تاسیسات ساختمانی در آتش سوخت
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله زنگ ایستگاه 4 را در ساعت 5:30 دقیقه به صدا درآورد و آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در میدان شوش، نرسیده به میدان قیام، خیابان محمد یزدی رساندند.
بر اساس این گزارش، ستاد فرماندهی آتش نشانی با توجه به گستردگی این آتش سوزی، همزمان نیروهای عملیاتی ایستگاه های 99، 3 و خودروی حامل دستگاه تنفسی را نیز به محل حادثه اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره ابراز داشت: محل حادثه یک فروشگاه با کاربری فروش لوازم و تاسیسات ساختمانی به مساحت 70 متر مربع با زیرزمین 12 متر مربعی بود و در پشت بام آن نیز اتاقکی بوسعت 12 مترمربع قرار داشت.
وی با بیان این که در این مکان ها لوازم و تاسیسات ساختمانی از قبیل پوشال های کولر و چسب و اقلام دیگر ساختمانی درحجم زیاد وجود داشت، اضافه کرد: دراین حادثه این فروشگاه کاملا طعمه آتش سوزی شده بود به طوری که هنگام حضور آتش نشانان در این محل، شعله های آتش در حال سرایت به همه قسمت های این فروشگاه بود.
جبارزاده با اعلام این که آتش سوزی زمانی اتفاق افتاد که فروشگاه تعطیل و در های آن بسته بود، ادامه داد: به هنگام وقوع آتش سوزی یک دستگاه موتورسیکلت نیز در داخل فروشگاه قرار داشت که آتش گرفته بود.
معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از تجهیزات فردی و لوله های آبدهی از سه قسمت وارد عملیات شدند و با تلاش فراوان این آتش سوزی را مهار و به طور کامل خاموش کردند.
وی افزود: در جریان این حادثه، یک قلاده سگ و همچنین یک عدد مرغ که توسط صاحب مغازه در داخل این مکان نگهداری میشد، توسط آتش نشانان نجات داده شد.
جبارزاده علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد و گفت: یکی از نیروهای آتش نشانی در حین عملیات خاموش کردن این آتش سوزی از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد.م5
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118149