انجمن مدیران ساختمان

5473
نجات سه زن از میان آتش و دود
تاریخ : 1398/2/26 11:2:0 کد خبر : 5473
آنش سوزی لوازم انبار شده در پارکینگ یک ساختمان مسکونی موجب گرفتار شدن ساکنان در میان آتش و دود شد.
نجات سه زن از میان آتش و دود
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر دیروز و اعلام این آتش سوزی به آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاههای ۳۱، ۴۸، گروه امداد و نجات ۱۱ و نیز خودروی حامل دستگاههای تنفسی را به محل حادثه واقع در خیابان پیروزی، ۲۱ متری دهقان روانه کرد.
عباس قاسمی افسر آماده منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص ابراز داشت: محل آتش سوزی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که در قسمت پارکینگ آن مقداری لوازم چوبی، البسه و لوازم خانگی انبار شده بود.
وی در مورد چگونگی عملیات آتش نشانان گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان با درنظر گرفتن نکات ایمنی به سرعت به داخل ساختمان نفوذ کرده و به مهار شعله های آتش پرداختند.
قاسمی اضافه کرد: نیروهای عملیات سرانجام موفق شدند به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی، این آتش سوزی را که بخش عمده ای از لوازم انبار شده در پارکینگ را دربرگرفته بود، خاموش کنند و همزمان نیز گروه نجات توانستند سه نفر زن از ساکنان که در داخل واحدهای مسکونی خود در میان دود و حرارت بدام افتاده بودند را نجات دهند و به بیرون از ساختمان منتقل کنند.
این افسر آماده آتش نشانی درادامه تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت عمل و دقت آتش نشانان از سرایت آتش به یک دستگاه خودروی سواری پراید که در داخل پارکینگ متوقف بود، جلوگیری بعمل آمد.
وی در پایان با اشاره به این که علت این حادثه توسط کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود، دودهای حاصل از این آتش سوزی را با استفاده از فن های قوی به خارج از ساختمان هدایت کرده و ایمن سازی این ساختمان را انجام دادند.م6
عکس: روابط عمومی منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118174