انجمن مدیران ساختمان

5476
حادثه سقوط در چاه به مصدومیت دو نفر و فوت یک نفر منجر شد
تاریخ : 1398/2/25 15:3:0 کد خبر : 5476
حادثه سقوط در چاه به مصدومیت دو نفر و فوت یک نفر منجر شد
به گزارش پایگاه خبری 125، در ساعت 03:52 دقیقه بامداد امروز ساكنان یک ساختمان مسکونی طی تماس تلفنی با سامانه 125 از سقوط چند تن به داخل چاه فاضلاب یك منزل مسكونی واقع در شهرری، محله چشمه علی خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 14 و گروه نجات 17 را روانه محل حادثه كرد.
بهنام ریاضی مدیر منطقه هفت عملیات آتش نشانی تهران كه فرماندهی این حادثه را بر عهده داشت، در مورد چگونگی وقوع این حادثه مرگبارگفت: درقسمت پاركینگ یك مجتمع مسكونی 5 طبقه 20 واحدی یک حلقه چاه به عمق 15 متروجود داشت که به علت نامشخصی سه نفر به داخل چاه سقوط كرده بودند كه دو نفر از آنان در داخل چاه قابل رویت بودند ولی پیکرنفر سوم دیده نمی شد.
وی افزود: آتش نشانان پس از بازدید و بررسی و با رعایت اصول ایمنی اقدام به ایمن سازی اطراف دهانه چاه كرده و سپس برای انجام عملیات، بر روی دهانه چاه، یک کارگاه نجات برپا کردند.
این مدیر عملیات آتش نشانی در ادامه ابراز داشت: آتش نشانان به سرعت عملیات نجات را شروع کرده و ابتدا یك نفر از محبوسین كه زن 57 ساله ای که از ناحیه دست و صورت دچار آسیب دیدگی شده بود را از عمق دو متری میله چاه بیرون كشیده و تحویل عوامل اورژانس دادند و سپس نفر دوم كه مردی 32 ساله بوده و از ناحیه سر و دست دچار آسیب دیدگی شده و در عمق 7 متری چاه گیركرده بود را بیرون آورده و وی را نیز تحویل عوامل اورژانس دادند.
ریاضی در مورد نفر سوم گفت: چون چاه مذكور حدود 8 متر از آن دارای آب بود، به این خاطر دسترسی نیروها به محبوس شده ی سوم با مشكل مواجه شده بود، بنابراین آتش نشانان با پمپ مخصوص اقدام به تخلیه آب چاه كرده و پس از تخلیه كامل آب، توانستند به نفر سوم دسترسی پیدا كنند،
وی ادامه داد: برای خارج کردن سومین نفر، آتش نشانان یکی از همکاران خود را با امکانات کامل به پایین چاه فرستادند که با استفاده از تجهیزات مخصوص و با همکاری سایر نیروهای عملیات، شخص سوم را به بیرون منتقل كرده و تحویل عوامل اورژانس دادند كه پس از معاینات اولیه مشخص شد این مرد 37 ساله متاسفانه فوت شده بود.
مدیر منطقه 7 عملیات آتش نشانی تهران در گزارش پایانی خود اعلام كرد: آتش نشانان پس از تحویل مصدومین به كادر پزشكی و همچنین تحویل جسد به عوامل انتظامی، محل حادثه را ایمن كردند.
لازم بذکر است هم اکنون علت وقوع این حادثه مرگبار توسط نیروی انتظامی منطقه در دست بررسی است و همچنین جنازه فرد فوت شده جهت بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافته است. م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118178