انجمن مدیران ساختمان

5485
نجات معجزه آسای کارگر ساختمانی از چاهک آسانسور
تاریخ : 1398/2/30 12:31: کد خبر : 5485
رعایت نکردن موارد ایمنی در هنگام نصب کابین و موتور آسانسور، سقوط کابین و محبوس شدن کارگر افغان را در خیابان جمالزاده رقم زد.
نجات معجزه آسای کارگر ساختمانی از چاهک آسانسور
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع این حادثه، ساعت 12:52 روز گذشته بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 40 و گروه نجات 14 را به محل حادثه در خیابان جمالزاده شمالی، بعد از تقاطع خیابان فرصت شیرازی اعزام كرد.
اسماعیل انصاری افسر آماده اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: در یک ساختمان 6 طبقه مسکونی که عملیات ساختمانی در مراحل پایانی قرار داشت و کارگران در حال نصب موتور و کابین آسانسور بودند ناگهان به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی و نداشتن استحکام لازم، کابین از ریل خود خارج شده و از طبقه دوم ساختمان به طبقه منفی یک سقوط کرده بود.
وی ادامه داد: در این حادثه یک کارگر 20 ساله تبعه افغانستان که در حال مرمت و نظافت چاهک آسانسور بود در زیر کابین محبوس شده و اتاقک آسانسور بر روی وی سقوط کرده بود.
وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با قطع برق سیستم آسانسور و بکارگیری دستگاه تیفور(جرثقیل دستی) و برپایی کارگاه در طبقه دوم، کابین را مهار و در محل خود محکم کردند و سپس کابین را به آرامی به طرف بالا حرکت داده وکارگر مصدوم را به صورت معجزه آسایی به سلامت از داخل چاهک آسانسور خارج کردند.
انصاری تصریح کرد: آتش نشانان برای اطمینان از سلامت جسمانی و انجام خدمات درمانی، کارگر را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند و پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به مدیر ساختمان، پایان ماموریت خود را اعلام کردند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118203