انجمن مدیران ساختمان

5486
برگزاری نشست هم‌اندیشی کارگروه بررسی علل حریق و حوادث مهم شهر تهران
تاریخ : 1398/2/30 15:48: کد خبر : 5486
نشست هم‌اندیشی کارگروه بررسی علل حریق و حوادث مهم و همچنین حوادث منجر به فوت در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی کارگروه بررسی علل حریق و حوادث مهم شهر تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، در این جلسه که مهندس محمود قدیری معاون پیشگیری و حفاظت از حریق و نیز مدیران و کارشناسان پیشگیری مناطق 8 گانه سازمان آتش نشانی تهران حضور داشتند. چگونگی جمع آوری اطلاعات مرتبط با حوادث و آتش سوزی های مهم شهر تهران در سال 97 براساس چک لیست(پرسش نامه)، مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
بازنگری آئین نامه ها و ضوابط ایمنی ساختمان سازی، بازنگری چک لیست بررسی حریق و حوادث مهم و همچنین نحوه تکمیل پرسش نامه در صحنه آتش سوزی ها و حوادث مهم توسط تیم های کارشناسان حریق و حوادث مناطق 8 گانه عملیات این سازمان از دیگر مسائلی بود که در این نشست سه ساعته به آن پرداخته شد.
همچنین مینا نظری کمال روان شناس دراین نشست به موضوع رفتار شناسی انسان در آتش سوزی ها و حوادث پرداخت و در خصوص نقش فرهنگ یک جامعه در وقوع حوادث، روش دور کردن استرس از فرد پرسش کننده و مصاحبه شونده به تفصیل سخنانی بیان کرد.
حمیدرضا رفیعی مدیر بررسی علل حریق و حوادث معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران که مسئولیت برگزاری این طرح را برعهده دارد دراین خصوص گفت: بنابه دستور مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصمیم گرفته شد آتش سوزی ها و حوادث مهم و منجر به فوت طی سال 97 مورد بررسی کلی واقع شود، به همین منظور پس از بررسی آمار حوادث سال گذشته قرار شد بر روی 150 تا 200 مورد از این نوع حریق و حوادث مهم، کار میدانی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با تشکیل کار گروه بررسی علل حریق و حوادث مهم از بین مدیران و کارشناسان پیشگیری مناطق 8 گانه عملیات این سازمان، بزودی کار بررسی این حریق ها در صحنه ی وقوع آن شروع شده و طبق فرم چک لیست تهیه شده، تمام موارد از جمله علل اولیه و ثانویه و میزان خسارات وارده جانی و مالی از تمامی افراد در گیر از جمله فرمانده آتش نشانان، اولین کسانی که شاهد حریق و یا حادثه بوده اند و نیز شهروندان حادثه دیده جمع آوری شود تا بتوان پس از آنالیز کردن آن و نیز بدست آوردن یک نمودار جامع، برنامه ریزی لازم برای بهبود رویه و رفتار شهروندان، نیروهای عملیات و در نهایت ضوابط و آئین نامه ایمنی انجام شود.
Photo: Amir Vahedi


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118208