انجمن مدیران ساختمان

5487
انفجار مهیب در تعمیرگاه سه کشته بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/2/31 9:27:0 کد خبر : 5487
وقوع انفجار مهیب در یک مغازه مکانیکی در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی مقارن ظهر دیروز باعث مرگ سه مرد و تخریب این مغازه شد.
انفجار مهیب در تعمیرگاه سه کشته بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یک مغازه در بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به بزرگراه جلال آل‌احمد، کوچه هلال ساعت 13:22 روز گذشته به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله با هماهنگی ستادفرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، نیروهای آتش نشانی ایستگاههای 34، 33، 10، 77 به همراه گروه های امداد و نجات 18، 3 و 14، خودرو دستگاه تنفسی و یک دستگاه بیل مکانیکی آتش نشانی به محل حادثه رهسپار شدند.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور یافت و به طور مستقیم بر عملکرد نیروهای آتش نشانی نظارت داشت.
بر اساس این گزارش، محل حادثه یک مجتمع مسکونی چهار طبقه بود که در قسمت حیاط جنوبی آن یک مغازه به وسعت تقریبی 30 مترمربع با کاربری تعمیرات خودرو و تعویض روغن وجود داشت و همچنین زیرزمینی به عنوان محل نگهداری لوازم یدکی در این مغازه تعبیه شده بود.
شدت انفجار به قدری بود که چندین خودرو دیگر که داخل کوچه پارک بودند دچار خسارت و آتش سوزی شده و ساختمان های اطراف و یک درمانگاه خسارات شدیدی را متحمل شدند و همچنین براثر موج انفجارشیشه های منازل و ساختمان های اطراف خرد شد.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که مستقیما بر عملیات این حادثه فرماندهی می کرد، دراین خصوص اظهار داشت: هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل این حادثه، مغازه تعمیرگاه دچار آتش سوزی، انفجار و تخریب کامل شده بود و همچنین دو دستگاه خودرو سواری پراید و پژو 405 در داخل ساختمان، آتش گرفته بودند.
وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی به سرعت آتش را خاموش کرده و خودروهای آسیب‌دیده را به محل امن منتقل کردند، اما سقف، دیوار و کف مغازه دچار تخریب کامل شده که با توجه به احتمال محبوس بودن افراد زیر آوار، عملیات آواربرداری از همان لحظات نخست شروع شد.
کیانی در مورد تعداد مصدومین این حادثه گفت: درجریان این انفجار سه نفرمرد شامل یک راننده تاکسی، تعمیرکار و شاگردش در زیرآوارمغازه ماندند که پس از 7 ساعت تلاش مستمر، پیکر بی جان این سه نفر یکی پس از دیگری از زیر آوار خارج کردند.
وی ادامه داد: در لحظات اولیه وقوع این حادثه یکی نفر دیگر که در زمان انفجار مقابل تعمیرگاه حضور داشت به شدت دچار سوختگی شد که جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.
وی همچنین گفت: در حین عملیات امدادرسانی در این حادثه یکی از آتش نشانان دچار مصدومیت شد که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد.
معاون عملیات آتش نشانی با اعلام این که علت وقوع این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، افزود: جنازه جان باختگان برای انجام تحقیقات لازم و بررسی علت حادثه و مرگ این افراد به عوامل انتظامی سپرده شد و به پزشکی قانونی انتقال یافت.م2
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118209