انجمن مدیران ساختمان

5499
مهار آتش در کارگاه سیم پیچی لوازم برقی
تاریخ : 1398/3/4 15:59:0 کد خبر : 5499
بی احتیاطی در هنگام جوشکاری کارگاه سیم پیچی لوازم برقی را به آتش کشید.
مهار آتش در کارگاه سیم پیچی لوازم برقی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، با اطلاع رسانی کارگران و همسایگان با سامانه 125، مبنی بر مشاهده دود و آتش از داخل یک کارگاه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:34 ظهر دیروز نیروهای عملیات ایستگاه های 67، 91 و 5 را به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در خیابان مولوی، ما بین خیابان های وحدت اسلامی و تختی اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در محل حادثه یک سوله با سقف شیروانی به مساحت 500 متر مربع دیده می شد که در قسمت انتهایی یکی از کارگاه ها به مساحت 200 مترمربع بر اثر بی احتیاطی کارگران هنگام جوشکاری و برشکاری در مجاورت مایعات قابل اشتعال و ریختن گدازه ها بر روی این مایعات، آتش سوزی رخ داده و به طور کامل شعله ور بود.
وی افزود: با توجه به اینکه سقف این کارگاه قدیمی از جنس شیروانی با تیرچه های چوبی قدیمی بود، آتش سوزی به سرعت در حال گسترش بود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه کارگران قبل از رسیدن آتش نشانان از محل حادثه خارج شده بودند و آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق کارگاه و کشیدن لوله های آبدهی از سه جهت خود را به داخل کارگاه رساندند و شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.
جبارزاده افزود: با توجه به قدیمی بودن ساختمان و وجود تیرچه های چوبی سریع الاشتعال در زیر سقف شیروانی و گسترش سریع شعله های آتش و دود بسیار زیاد آن، آتش و دود جان ساکنین منازل مسکونی در مجاورت این ساختمان را تهدید می کرد.
وی افزود: نیروهای عملیات در زمان کوتاهی موفق به مهار و خاموش کردن آتش سوزی شدند و پس از ایمن سازی کارگاه، لکه گیری و همچنین انتقال اجناس نیمه سوخته به خارج از کارگاه به ماموریت خود پایان دادند.
معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع کارگران به سامانه 125، از بروز خسارت بیشتر به کارگاه و سرایت شعله های آتش به منازل مسکونی اطراف جلوگیری شد واین حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118250