انجمن مدیران ساختمان

5502
فروکش طبقه هم کف یک منزل سه طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/3/5 14:5:0< کد خبر : 5502
طبقه هم کف یك منزل مسكونی سه طبقه قدیمی در محله فلاح صبح امروز بطور ناگهانی نشست کرد و گودالی پدیدار شد.
فروکش طبقه هم کف یک منزل سه طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی رخداد این حادثه ساكنان خانه در حالیكه بشدت ترسیده بودند، ساعت 10:20 دقیقه صبح امروز با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست كمك کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 65 را به محل حادثه در محله فلاح، خیابان سجاد جنوبی اعزام کرد.
به گفته روح اله محمدی فرمانده آتش‌نشانان اعزامی، براثر نشست ناگهانی طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه مسکونی، کف یکی از اتاق های این منزل فروکش کرد و حفره‌ای به قطر دو متر و به عمق حدودا سه متر ایجاد شد.
وی با اشاره به این که این حادثه مصدومی نداشت، تصریح کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، بلافاصله همزمان با فراخوانی عوامل شهرداری و سازمان آب به محل حادثه، ساکنین منزل مسکونی نیز به بیرون هدایت شده واطراف دهانه این چاه هم ایمن‌سازی شد.
وی علت وقوع این حادثه را فرسودگی لوله‌های آب و شسته شدن تدریجی اطراف طوقه چاه در اثر نشت آب اعلام کرد و افزود: این حادثه موجب فروكش كردن دهانه چاه و ایجاد گودال در كف منزل شده است.
این فرمانده آتش‌نشانی به شهروندان و مالكان ساختمان‌های قدیمی توصیه كرد که در طوقه چینی و پوشاندن دهانه چاه دقت كافی بعمل آورند و از مصالح مقاوم و ایمن استفاده و لوله‌های آب و فاضلابی را كه در اطراف چاه قرار دارد دقیقاٌ كنترل كنند.م4
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118259