انجمن مدیران ساختمان

5511
آتش سوزی خودروی سواری در زیر پله ساختمان مسکونی در ستارخان
تاریخ : 1398/3/8 13:59:0 کد خبر : 5511
آتش سوزی خودرو سواری در زیر پله ساختمان مسکونی، با نجات جان 10 شهروند در خیابان ستارخان به خیر گذشت.
آتش سوزی خودروی سواری در زیر پله ساختمان مسکونی در ستارخان
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه 17:10 دقیقه عصر روز گذشته توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 77، 112 و گروه امداد و نجات 18 به همراه خودرو نردبان و تشک نجات این سازمان به محل حادثه در خیابان ستارخان، خیابان کاشانی پور، کوچه محرمی نژاد اعزام شدند.
به گفته جواد بداغی افسر آماده منطقه دو عملیات: در یک ساختمان 5 طبقه، یک دستگاه خودرو سواری ماتیز که در قسمت زیر پله ساختمان با کاربری پارکینگ به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: بر اثر این آتش سوزی دود زیادی تمام فضای زیر پله و را ه پله را تا پشت بام فراگرفته و دود ناشی از آن به داخل طبقات ساختمان و واحدهای مسکونی نیز نفوذ کرده بود.
بداغی تصریح کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسانی، به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند و آن را در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش کردند.
افسر آماده منطقه دو عملیات خاطر نشان کرد: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان به جستجو در طبقات پرداختند که خوشبختانه موفق به نجات و خارج کردن 4 زن و 6 مرد محبوس شده در میان دود و حرارت ناشی آتش سوزی از ساختمان به محلی امن شدند.
بداغی با اشاره به این که خوشبختانه دراین حادثه جز اندکی دودگرفتگی به هیچ کس آسیب جانی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای منتشر شده در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی تخلیه کردند و با ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان،ماموریت خود را پایان دادند.
گفتنی است: علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.م2



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118280