انجمن مدیران ساختمان

5512
جلسه هم اندیشی مدیر عامل با مدیران و روسای ایستگاه های سازمان آتش نشانی تهران
تاریخ : 1398/3/9 11:56:0 کد خبر : 5512
جلسه هم اندیشی مدیرعامل با مدیران عملیات و روسای ایستگاه های مناطق 8 گانه سازمان آتش نشانی تهران با ارائه گزارش های عملکرد سال 97 حوزه های فرهنگی اجتماعی و فنی و توسعه سازمان روز گذشته در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
جلسه هم اندیشی مدیر عامل با مدیران و روسای ایستگاه های سازمان آتش نشانی تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در این جلسه که جمعی از معاونین حوزه های مختلف، مدیران ستادی و نیز مدیران عملیات و روسای ایستگاه های مناطق 8 گانه سازمان آتش نشانی تهران حضور داشتند، با اشاره به ارائه عملکرد حوزه های معاونت فرهنگی اجتماعی و فنی و توسعه سازمان طی سال 97 که از سوی مسئولان آن صورت گرفت، گفت: معتقدم برگزاری این گونه جلسات می تواند تعاملات و درک سازمانی را بیشتر کند تا علاوه بر روشن شدن مشکلات و رسیدن به راهکار مشترکی، بتوانیم روان سازی در سازمان را انجام دهیم.
وی با اعلام این که بعضی کارها بوروکراسی پیچیده ای دارد، افزود: اگر درانجام کارها اندکی اختلاف نظر و سلیقه داشته و فقط نقطه نظرات خود را پیش ببریم قطعا این کار ؛ بوروکراسی را پیچیده تر کرده و کار را برای ما سخت تر می کند.
داوری به اهمیت حفظ و نگهداشت تجهیزات با ارزش و گران بهای آتش نشانی تاکید کرد و گفت: با توجه به هزینه زیادی که برای تهیه و خرید نردبان ها و بالابرها صورت گرفته است، پرسنل و بویژه روسای ایستگاه ها باید این تجهیزات را بسیار مورد توجه قرار داده و به بهترین شکل ممکن از آنها نگهداری و محافظت شود البته سایر تجهیزات آتش نشانی مانند خودروهای آتگو، تویوتا، فوماتیک نیز علاوه برهزینه ی بالای آنها و اهمیت شان در عملیات ها، باید بسیار خوب و شایسته مراقبت شود.
وی ایستگاه آتش نشانی را یک مجموعه همیشه زنده دانست و افزود: یک ایستگاه آتش نشانی هیچ تعطیلی ندارد و با توجه به نوع فعالیت آن که خشن و زمخت است، باید بسیار مقاوم و کارآ ساخته شده باشد، چون یک سری جوان به طور مرتب درآن درحال فعالیت و تلاش هستند به همین خاطر روسای ایستگاه ها نیز باید در جزئیات آن و حتی دراقلام مورد استفاده در آن به این موضوع توجه داشته باشند.
مدیر عامل سازمان، مدیریت کردن درخواست ها را یکی از انتظارات خود از روسای ایستگاه ها ذکر کرد و گفت: روسای ایستگاه ها با اجرای مدیریت در خواست ها در مجموعه خود باید برای نیازهای ایستگاهی، درست درخواست کند و حتی خودش به عنوان یک کارشناس عمرانی، برای بازسازی و تعمیر ساختمانی، نقش ایفا کند.
داوری با بیان این که ایستگاه ها باید توسط پرسنل حفظ و نگهداری شود، یاد آور شد: درکشورهای اروپایی و سایر کشورها، ایستگاه های آتش نشانی توسط خود آتش نشانان اداره وحفظ و نگهداری می شود، دربازدید که از آتش نشانی اتریش داشتیم، مسئولان آن اعلام کردند که در آتش نشانی این کشور، یک آتش نشان علاوه بر داشتن تخصص آتش نشانی، باید یک کار و مهار فنی نیز بلد باشند، به همین دلیل خیلی از کار های ایستگاه توسط پرسنل آن ایستگاه انجام می شود.
وی با اشاره به این که رئیس ایستگاه علاوه بر مسئول ایستگاه باید رئیس آموزش شهروندی محدوده ی عملیاتی خود نیز باشد، اظهار داشت: رئیس ایستگاه همچنین باید در زمینه پیشگیری هم فعال بوده و به همه اماکن محدوده ی خود اشراف داشته باشد، البته فقط دانستن موضوع و اینکه چند پاساژ بسیار خطرناک وجود دارد، کافی نیست، بلکه باید درامر ایمن کردن آنها نیز ورود کند، به این خاطر باید با هیئت مدیره این ساختمان بارها و بارها جلسه گذاشته و مذاکره کند تا آنان را برای ایمن کردن اماکن شان مجاب کند.
مدیرعامل آتش نشانی خاطرنشان کرد: هر یک از روسای ایستگاه ها باید مردم و اهالی مناطق محدوده خود را نسبت به موضوع ایمنی حساس کند تا ایمنی را به عنوان فاکتور مهمی در زندگی شان تلقی کنند.
داوری تاکید کرد که همه روسای ایستگاه ها باید نگران برج های محدوده ی خود بوده و همواره برای آشنایی ساکنان آن با موضوع ایمنی و ترغیب کردن آنان برای ایمن کردن ساختمان های خود تلاش کنند و افزود: اصولا فرهنگ سازی خیلی زحمت دارد و مردم مقاومت می کنند ولی به رغم مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی، هزینه ای برای مردم ایجاد می شود، ما باید تلاش حداکثری خود را دراین راه انجام دهیم.
وی با اعلام این که آموزش باید موتور حرکتی سازمان بوده و نیز پویا ترین حوزه ی این سازمان محسوب شود، یادآور شد: سال گذشته آموزش ها و اتفاقات خوبی دراین خصوص در سازمان رقم خورد که برگزاری کلاس های ICS و مانورهای شبانه از آن جمله بود که امیدوارم امسال هم ادامه داشته باشد.
مدیر عامل سازمان در این جلسه همچنین در خصوص سختی کار و بازنشستگی آتش نشانان، روان سازی جریان اطلاع رسانی در سازمان برای پرسنل از طریق پورتال سازمان و همچنین تغذیه آتش نشانان و هزینه های آن سخنانی ایراد کرد.
پیش از سخنرانی این جلسه، رسول هلال ایزد موسی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان آتش نشانی تهران در مورد فعالیت حوزه کاری خود از جمله عملکرد ساعات آموزش عمومی مناطق 8 گانه عملیات، آموزش ایمنی در ساختمان های بلند و توسعه کمی و کیفی آتش نشانان داوطلب طی سال 97 و نیز بهروز رضایی معاون فنی و توسعه این سازمان در خصوص آمار خودروها و تعمیرات آنها و هزینه تعمیرات و نگهداری ایستگاه ها و مرکز آموزش آتش نشانی در طول سال گذشته به تفصیل درحضورمدیران عملیات و روسای ایستگاه ها به سخنرانی پرداختند.
عکس: محمدمهدی هاتف


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118283