انجمن مدیران ساختمان

6505
عملیات 125 برای مهار آتش مخزن گازوییل در میرداماد
تاریخ : 1398/3/11 15:30: کد خبر : 6505
آتش سوزی مخزن گازوئیل در ساختمان 14 طبقه تجاری- اداری در میرداماد پیش از سرایت آن به طبقات و پست برق 20 کیلوواتی، توسط آتش نشانان مهار و خاموش شد.
عملیات 125 برای مهار آتش مخزن گازوییل در میرداماد
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 116، 130 و گروه امداد و نجات 13 به همراه خودروهای حامل دستگاه تنفسی، تشک نجات و خودرو نردبان ساعت 17:57 روز گذشته به سوی محل حادثه در میرداماد، نرسیده به مسجد الغدیر اعزام شدند.
حسین محمدی رییس ایستگاه 116 سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که حادثه در یک ساختمان 14 طبقه تجاری، اداری شامل 5 طبقه منفی رخ داد، افزود: در طبقه منفی یک این مجتمع تجاری اداری، یک منبع آغشته به گازوئیل دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: با آتش سوزی این مخزن، دود سیاه و غلیظی بخشی ازفضای این ساختمان را فرا گرفته بود، به طوری که هنگام رسیدن آتش نشانان، دود زیادی از این ساختمان به بیرون زبانه می کشید.
محمدی در ادامه تصریح کرد:آتش نشانان با بستن دستگاه های تنفسی درمیان دود و آتش وارد طبقات زیرین این ساختمان شدند و پس از یافتن کانون آتش درطبقه منفی یک، با استفاده از لوله های آبدهی و همچنین کف مخصوص به مهار و خاموش کردن آتش پرداختند.
وی گفت: با توجه به امکان سرایت آتش سوزی به پست برق 20 کیلو واتی و احتمال بروز انفجار و آتش سوزی، خوشبختانه آتش نشانان با سرعت عمل بالا در مدت زمان کوتاهی موفق شدند در یک عملیات حساس و نفسگیر، شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.
محمدی خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان، اقدام به تخلیه 20 نفر از شهروندان و کسبه گرفتاردر میان دود کردند و همگی را به سوی محل امن هدایت کردند.
وی افزود: آتش نشانان با حضور عوامل برق به منظور بررسی و اطمینان از رفع خطر برق و پس از تخلیه دود به وسیله فن های فشار قوی از تمام طبقات با تحویل محل به مدیر این مرکز تجاری به عملیات خود خاتمه دادند.
رییس ایستگاه 116 آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومی در پی نداشت.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118293