انجمن مدیران ساختمان

6507
گیر کردن دست کودک بازیگوش در کابین آسانسور
تاریخ : 1398/3/12 13:28: کد خبر : 6507
بی توجهی به اصول ایمنی و نداشتن حفاظ مناسب باعث گیر کردن دست پسر بچه سه ساله ای در کابین آسانسور و مصدومیت وی شد.
گیر کردن دست کودک بازیگوش در کابین آسانسور
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنان یک ساختمان مسکونی درپی وقوع این حادثه سراسیمه طی تماس با سامانه 125 از آتش نشانی درخواست کمک فوری کردند که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 98 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 19:30 دقیقه روز گذشته به محل حادثه واقع در خیابان برنامه جنوبی، خیابان 16 غربی رهسپار شدند.
محمدرضا رحمانی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد چگونگی بروز این حادثه گفت: در یک ساختمان پنج طبقه مسکونی، پسر بچه سه ساله ای از روی کنجکاوی، دست خود را بین کابین و دیواره آسانسور که فاقد حفاظ مناسب بود، فروبرد و دچار مصدومیت شد.
وی ادامه داد: حرکت کابین آسانسور در بین طبقات، موجب گیر کردن دست کودک در میان درب آسانسور شد که با ناراحتی و درد زیادی همراه بود.
رحمانی با اشاره به این که درب آسانسور فاقد حفاظ مناسب بود، افزود: به محض گیر کردن دست این پسربچه در بین دیواره و کابین آسانسور، بطور ناگهانی سیستم برق آسانسور نیز قطع شد.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن کردن محل حادثه، با استفاده از تجهیزات مناسب، دست کودک را از بین دیواره و کابین خارج کردند و در تلاش برای آرام کردن وی، او را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند.
این فرمانده آتش نشانی کنجکاوی پسر بچه 3 ساله وهمچنین سهل انگاری در نصب حفاظ مناسب برای درب آسانسور را علل بروز این حادثه ذکر کرد و گفت: تحقیقات بیشتر دراین خصوص از سوی کارشناسان این سازمان در دست انجام است.
کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند، نکات ایمنی را در هنگام استفاده از آسانسور رعایت کنند و همچنین از افراد با تجربه برای سرویس و نگهداری آسانسور کمک بگیرند.م1
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118299