انجمن مدیران ساختمان

6512
سقوط تاورکرین در پروژه ساختمانی
تاریخ : 1398/3/13 13:38: کد خبر : 6512
سقوط تاورکرین(جرثقیل ثابت ساختمانی) یک مجتمع بزرگ در حال ساخت در محدوده ملاصدرا مصدومیت شدید 4 کارگر را در پی داشت.
سقوط تاورکرین در پروژه ساختمانی
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه توسط کارگران یک پروژه بزرگ ساختمانی ساعت 3 بامداد امروز به سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 43 و گروه امداد و نجات 3 را به محل حادثه در خیابان ملاصدرا، خیابان خوارزمی روانه کرد.
محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: در یک مجتمع بزرگ در حال ساخت یک دستگاه جرثقیل ثابت ساختمانی(تاورکرین) برای جابجایی مصالح و وسایل ساختمانی در این مجتمع بزرگ در دست ساخت، نصب بود.
وی افزود: دراین حادثه یک جرثقیل ثابت ساختمانی به هنگام جابجایی مصالح به دلیل نقص فنی ناگهان از نیمه آن شکسته و به پایین سقوط کرده بود و 4 کارگر به علت سقوط قطعات شکسته تاورکرین و اتاقک آن به شدت مجروح شدند.
پناهی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت، با استفاده از تجهیزات نجات، مصدومان را بر روی برانکارد فیکس کردند و برای اعزام به مرکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی کامل محل، مشغول عملیات شدند و تاورکرین سقوط کرده را به وسیله یک دستگاه جرثقیل سنگین دیگر مهار و آن را به سطح زمین انتقال دادند.
پناهی علت وقوع این حادثه را ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد وگفت: آتش نشانان پس از تحویل محل حادثه به عوامل شهرداری و نیروی انتظامی به عملیات خود خاتمه دادند.م2
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118313