انجمن مدیران ساختمان

6514
آوار ساختمان مسکونی در خیابان شهید بهشتی
تاریخ : 1398/3/11 8:26:0 کد خبر : 6514
بازسازی نا ایمن و غیر اصولی در طبقه منفی موجب ریزش نیمی از ساختمان سه طبقه در منطقه عباس آباد شد.
آوار ساختمان مسکونی در خیابان شهید بهشتی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس های شهروندان با سامانه 125 مبنی بر ریزش یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت 20:48 دقیقه پنج شنبه شب گذشته آتش نشانان ایستگاههای 73، 53 و گروه امداد و نجات 13 را به همراه چند دستگاه خودروی ویژه پشتیبانی برای امدادرسانی و آواربرداری به محل حادثه در خیابان شهید بهشتی، نرسیده به خیابان سهروردی، کوچه لیلا اعزام کرد.
مهدی حقی مدیر منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه و روند عملیات آتش نشانان گفت: محل وقوع حادثه یک ساختمان مسکونی سه طبقه بود که به علت تعمیرات غیر اصولی و ناایمن در طبقه منفی، نیمی از ساختمان از قسمت غربی به طور کامل فرو ریخت.
وی همچنین تصریح کرد: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، شاهدان اعلام کردند که احتمال دارد دوکارگر زیرآوار گرفتار شده باشند که نیروهای عملیات بلافاصله مشغول انجام ایمن سازی های اولیه شدند و اقدامات لازم را برای اجرای آواربرداری انجام دادند.
حقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور پیمانکار ساختمان در محل حادثه مشخص شد که کارگران قبل از بروز آوار از ساختمان خارج شده بودند و هیچ یک از کارگران و یا ساکنین ساختمان در زمان وقوع حادثه در ساختمان حضور نداشتند.
وی تاکید کرد: پس از این که مشخص شد هیچ کس در زیر آوار گرفتار نشده، آتش نشانان بعداز ایمن کردن کامل ساختمان، محل حادثه را جهت انجام مراحل قانونی دراختیار گروه مالکین و نیزمسوولین شهرداری منطقه 7 و نیروی انتظامی قرار دادند.
مدیر عملیات آتش نشانی از تمامی سازندگان ساختمان ها و پیمانکاران ساختمانی خواست تا در هنگام اجرای تخریب ها و یا بازسازی ها حتما اصول و قوانین مهندسی ساختمان و نیز نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.م6
عکس: روابط عمومی منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118317