انجمن مدیران ساختمان

6516
آتش سوزی رستوران فست فود 10 نفر را گرفتار دود کرد
تاریخ : 1398/3/13 15:48: کد خبر : 6516
آتش سوزی رستوران فست فود در بلوار نبرد، با نجات ده نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش به خیر گذشت.
آتش سوزی رستوران فست فود 10 نفر را گرفتار دود کرد
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از دریافت تماس های شهروندان مبنی بر آتش سوزی یک رستوران و احتمال محبوس شدن ساكنین ساختمان چهار طبقه ی روی آن با توجه به ساعت وقوع حادثه، زنگ ایستگاه ۲۴ را به صدا درآورد و آتش نشانان را به همراه تیم نجات ۲ عازم بلوار نبرد، تقاطع خیابان زمزم كرد.
حسن رضی ترابی فرمانده ی آتش نشانان در این باره گفت: از داخل یك رستوران فست فود به متراژ حدود یكصد متر مربع دود زیادی به بیرون زبانه می کشید كه با توجه به قرار گرفتن ساختمان چهار طبقه ی مسكونی روی آن احتمال می‌رفت كه ساكنین نیز داخل ساختمان محبوس شده باشند.
وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از تقسیم شدن به سه تیم، ضمن قطع برق و گاز محل حادثه مشغول عملیات شدند و تیم نجات موفق شدند با وارد شدن به داخل ساختمان ده نفر از ساكنین را كه از ترس دود به راه‌پله ها پناه برده بودند، خارج کرده و به امن هدایت کردند.
ترابی تصریح کرد: گروه دیگری از آتش نشانان با رعایت نكات ایمنی و باز كردن قسمتی از كركره، با استفاده از یك رشته لوله ی آبدهی به یافتن كانون آتش و خاموش كردن آن مشغول شدند.
وی افزود: نیروهای عملیات پس از مهار آتش كه از قسمت آشپزخانه زبانه می کشید و تخلیه ی دود توسط فن فشار مثبت و ایمن سازی محل حادثه، به عملیات خود پایان داده و با تحویل محل به عوامل انتظامی و مالك به ایستگاه بازگشتند.
علت این حادثه توسط كارشناس مربوطه در دست بررسی است.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118321