انجمن مدیران ساختمان

6521
آتش سوزی یک منزل مسکونی در نبود ساکنان آن
تاریخ : 1398/3/19 15:42: کد خبر : 6521
آشپزخانه یک واحد مسکونی در یک مجتمع مسکونی 60 واحدی در نبود سکنه ی آن دچار آتش سوزی شد.
آتش سوزی یک منزل مسکونی در نبود ساکنان آن
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنان یک مجتمع مسکونی بعد از ظهر روزگذشته، در تماس با آتش نشانی از انتشار دود در یکی از واحدها ی طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی 60 واحدی خبر دادند که ستاد فرماندهی این سازمان نیز ساعت 14:10 دقیقه با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه 62، آتش نشانان این ایستگاه را به خیابان 17 شهریور، خیابان پرچین اعزام کرد.
اکبر اصالتی رییس ایستگاه 62 آتش نشانی در خصوص جزییات این آتش سوزی گفت: از یک واحد مسکونی حدود ۷۰ متر مربعی دود زیادی بیرون می آمد و بنا به اظهار همسایگان، ظاهرا صاحبخانه نیز در منزل حضور نداشت.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با کشیدن یک رشته لوله آبدهی خود را به این واحد مسکونی در طبقه چهارم رساندند و با استفاده از تجهیزات ایمنی، درب بسته را گشوده و وارد این واحد مسکونی شدند.
اصالتی تصریح کرد: به محض ورود آتش نشانان به داخل منزل مشخص شد که آتش سوزی در قسمت انتهایی آشپزخانه رخ داده وعلی رغم شدت آتش سوزی، هنوز شعله های آتش به دیگر قسمت های منزل سرایت نکرده بود. به همین خاطر بلافاصله این آتش سوزی توسط نیروهای عملیات کنترل، اطفاء و از سرایت بیشتر آن به سایر قسمت ها جلوگیری شد.
رئیس ایستگاه آتش نشانی افزود: پس از لکه گیری کامل و تخلیه دود از داخل واحد مسکونی و ساختمان، آتش نشانان ضمن ایمن کردن محل، تذکرات ایمنی لازم را به ساکنان مجتمع گوشزد کردند.
شایان ذکر است این حادثه هر چند خسارت جانی نداشت اما بار دیگر توجه مردم را به این موضوع معطوف می دارد که همواره رعایت نکات ایمنی منزل را به خصوص به هنگام ترک منزل و نبود ساکنان آن مورد توجه قرار دهند.
وی به شهروندانی که حتی در کمترین مدت، قصد ترک منزل را دارند از بسته بودن شیر گاز و خاموش بودن اجاق گاز و دیگر لوازم حرارتی و همچنین از جدا بودن دوشاخه لوازم برقی اطمینان پیدا کنند تا در غیاب آنان ایمنی منزل تامین باشد.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118340