انجمن مدیران ساختمان

6524
مهار آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/3/20 13:29: کد خبر : 6524
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی، ساکنان را در میان دود و حرارت گرفتار کرد.
مهار آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمان سه طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 55 آتش نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 20:19 شب گذشته به خیابان سردار جنگل جنوبی، بعد از خیابان 35 متری گلستان، اعزام شدند.
سید محمد نبوی فرمانده آتش نشانان اعزامی كه به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یك دستگاه خودرو سواری در قسمت پارکینگ ساختمان مسکونی سه طبقه به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و در پی آن، شعله های آتش نیز در حال گسترش بود.
وی ادامه داد: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، راهروها و طبقات بالایی ساختمان را در بر گرفته بود که آتش نشانان بی درنگ با بستن دستگاه های تنفسی درمیان دود غلیظ و سیاه وارد پارکینگ ساختمان شدند و با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی به مقابله با شعله های آتش پرداختند و موفق شدند آتش سوزی را خاموش کرده و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کردند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: نیروهای عملیات همزمان با مهار آتش، پنج نفر از ساکنان ساختمان را که در طبقات این ساختمان گرفتار شده بودند، به سلامت نجات داده و به محل امن منتقل کردند.
وی افزود: نیروهای عملیات در پایان با ارائه تذکرات ایمنی به مالکین ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118350