انجمن مدیران ساختمان

6525
سقوط سنگ نما بر روی خودروی سواری
تاریخ : 1398/3/20 14:28: کد خبر : 6525
سقوط سنگ نمای ساختمانی بر روی یک دستگاه خودروی سواری در خیابان شوش شرقی، خسارت مالی بر جای گذاشت.
سقوط سنگ نما بر روی خودروی سواری
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 18:04 دقیقه روز گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 و اطلاع از سقوط سنگ نمای ساختمان بر روی یک دستگاه خودروی سواری پراید، در خیابان شوش شرقی، خیابان شهرزاد جنوبی، پایین تر از مسجد وفا، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 13 را به محل حادثه روانه کرد.
محمد زمانی فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: به علت عدم مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان در هنگام نصب و تاثیر شرایط جوی، سنگ نمای ساختمان بر روی خودرو سقوط کرده و منجر به خسارت مالی شده بود که این حادثه می توانست ناگوارتر و به خسارات جانی نیز منتهی شود.
وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه و ایجاد حریم ایمنی با استفاده از نوار هشداردهنده، تعدادی از سنگ های معلق دیگر ساختمان را مهار کرده و از بروز حوادث دیگر جلوگیری کردند.
فرمانده آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به ساکنین ساختمان، به عملیات خود پایان دادند.
زمانی در پیامی اعلام کرد: مالکین ساختمان ها باید سنگ های نمای ساختمان خود را با استفاده از تجهیزات مخصوص مقاوم سازی کرده و به صورت دوره ای مورد بازدید و بررسی قرار دهند تا منجر به خسارات جانی و مالی برای شهروندان نشود.م7
عکس: علی عابری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118353