انجمن مدیران ساختمان

6533
جزئیات بیشتر آتش‌سوزی در نیروگاه برق بعثت
تاریخ : 1398/3/23 11:47: کد خبر : 6533
سه بخش از نیروگاه برق بعثت پیش از ظهر دیروز دچار آتش سوزی شد ولی خوشبختانه هیچ یک از کارکنان و کارگران این نیروگاه دراین حادثه آسیب ندیدند.
جزئیات بیشتر آتش‌سوزی در نیروگاه برق بعثت
به گزارش پایگاه خبری 125، بهنام ریاضی مدیر عملیات منطقه 7 سازمان آتش نشانی تهران که به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضوریافته و مستقیما فرماندهی آتش نشانان را برعهده داشت، در مورد این آتش سوزی گفت: آتش سوزی از کابل های زیرزمینی توزیع برق شروع شد و سپس به قسمت های اتاق پست کمپرسور(خنک کننده تابلو های برق) و سپس ساختمان پد کنترل دارای سه پست برق واحد کنترل، سرایت کرد که خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشانان از سرایت آتش به تجهیزات اصلی برق جلوگیری شد.
وی در مورد نیروها و تجهیزات آتش نشانی اعزامی به محل حادثه تصریح کرد: ساعت 11:52 پیش از ظهر دیروز(22 خرداد 98) وقوع آتش سوزی در نیروگاه برق بعثت به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستادفرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی شامل ایستگاه های 13، 83، 90، 21 و 126 و همچنین دو گروه امداد و نجات 6 و 2 به همراه انواع خودروهای آتش نشانی از جمله خودروهای فوماتیک، کامیونت حمل دستگاه های تنفسی، خودروی ویژه حمل کف های خاموش کننده و تانکرهای آب به محل حادثه واقع در فلکه دوم خزانه بخارایی در جنوب تهران اعزام شدند.
مدیرعملیات منطقه 7 سازمان آتش نشانی درتشریح چگونگی مهار این آتش سوزی ابراز داشت: محل آتش سوزی در همان لحظات اولیه حضور آتش نشانان به محاصره درآمد و شعله های آتش در حدود ساعت 14 مهار و کاملا خاموش شد و از سرایت بیشتر آن به سایر قسمت ها جلوگیری به عمل آمد البته عملیات لکه گیری این آتش سوزی توسط نیروهای آتش نشان ادامه پیدا کرد که در نهایت عملیات آتش نشانان در ساعت 16 روز گذشته به پایان رسید.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران نیزبا اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدت زمان دو دقیقه در محل حادثه، ادامه داد: پیش از رسیدن آتش‌نشانان عوامل نیروگاه مشغول خاموش کردن آتش بودند که آتش‌نشانان نیز آتش را تحت کنترل خود درآورده و حریق مهار شد.
وی تصریح کرد: آتش از قسمت پست آغاز شده و به بخشهایی از یکی از قسمتهای کنترل سرایت کرد که خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی از آسیب به تجهیزات اصلی برق جلوگیری شد.
به گفته وی این حادثه مصدوم و تلفات جانی درپی نداشته و با خاموش شدن این آتش سوزی دلایل وقوع حادثه و میزان خسارت وارد شده در دستور بررسی شرکت برق منطقه‌ای استان تهران قرار گرفت.
عکس: رضا علیمردان


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118376