انجمن مدیران ساختمان

7538
انفجار گاز مایع در انباری منزل چهار مجروح بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/3/26 14:38: کد خبر : 7538
انفجار مهیب ناشی از نشت سیلندر گاز مایع در شب گذشته باعث تخریب انباری و واحد مسکونی و همچنین مصدومیت چهار نفر از ساکنان آن شد.
انفجار گاز مایع در انباری منزل چهار مجروح بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 20:45 دقیقه شب گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 15 و گروه امداد و نجات 2 را به محل حادثه در بزرگراه بسیج شمال، خیابان ثروتی اعزام كرد.
بر اساس این گزارش، با وقوع انفجار و انتشار صدای شدید در داخل ساختمان، تمامی ساکنان آن سراسیمه به بیرون گریختند و زمانی که با صحنه ی آوار یکی از انباری ها در قسمت پارکینگ مواجه شدند، آنان بی درنگ طی تماس با آتش نشانی تقاضای کمک کردند.
حمید صفا فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه دراین خصوص گفت: حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی اتفاق افتاد و براثر نشت گاز سیلندر گاز مایع در داخل انباری و ایجاد جرقه ناگهانی موجب انفجار شدیدی در انباری شد.
وی با اشاره به مصدوم شدن چهار نفر از ساکنان ساختمان، افزود: شدت انفجار به قدری بود که علاوه بر تخریب انباری، باعث فروریختن در و پنجره و شیشه های طبقه اول شد.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق ساختمان و کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد محل شدند و تیم نجات نیز برای جستجوی محبوس شدگان احتمالی وارد ساختمان شده و علاوه بر طبقه ی اول، دیگر طبقات نیز مورد کاوش و تجسس قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: پس از خروج هر چهار مصدوم و تحویل آنان به عوامل اورژانس برای انتقال به مراکز درمانی، آتش نشانان به ایمن کردن کامل محل حادثه مشغول شدند.
صفا با اعلام این که علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، افزود: پس از جابجایی اجناس و آوار برداری در پارکینگ و ایمن کردن محل، نیروهای آتش نشانی تذکرات ایمنی لازم را به ساکنان ساختمان ارائه کردند.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118400